ISSN 1336-6491 | Online: 2316 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29867
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Fotosúťaž - Fotokniha 2016

Info o súťaži:

08.09.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7690 [Bleskovky - Novinky]

-

Spustené hlasovanie - Fotografie do knihy Motorky na slovenských cestách - hlasuj a môžeš ju vyhrať!

Milí moto-foto priatelia. V súťaži sa nám nazbieralo úctyhodných 364 fotografií. Teraz je načase vybrať tie najlepšie, takže sme spustili hlasovanie. Každý registrovaný člen motoride.sk môže odovzdať hlasy až trom fotkám v každej téme. Každý hlas bude zaradený do žrebovania o 5 týchto jedinečných kníh.

 

22.06.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11993 [Novinky - Súťaž]

-

Fotosúťaž - Unikátna kniha vytvorená motorkármi pre motorkárov

Chceš vidieť v kníhkupectvách knihu, kde sa nájdeš sám? Ako brúsiš slajdre na Šturci, alebo si vychutnávaš krásny západ slnka pri svojej mašine s Tatrami v pozadí? Tak čítaj pozorne!

 

Pridávanie obrázkov: od 20.06.2016 do 30.08.2016

Hlasovanie: od 30.08.2016 do 15.09.2016

Téma: Za Hranicami

Zobrazujem obrázky 1 až 100 z cekového počtu: 24.

31.08.2016 - mana

Čau Elbrus
Počet hlasov: 2
Diskusia (1)

06.09.2016 - gmxus

MC mann Niederland
Počet hlasov: 0
Diskusia

06.09.2016 - peterd1

Rumunsko 2016
Počet hlasov: 1
Diskusia

06.09.2016 - peterd1

Rumunsko 2016
Počet hlasov: 0
Diskusia

06.09.2016 - peterd1

Rumunsko 2016
Počet hlasov: 1
Diskusia

06.09.2016 - FaDe

Scrambler testing
Počet hlasov: 1
Diskusia

06.09.2016 - kanjo

Monster číha na ovce
Počet hlasov: 3
Diskusia

06.09.2016 - mahroch

Khardung La (5602 m.n.m.) - najvyššie položen8 zjazdná cesta na svete
Počet hlasov: 10
Diskusia

06.09.2016 - mahroch

Stratený v Himalájach, Ladakh, India
Počet hlasov: 4
Diskusia

06.09.2016 - mahroch

Offroad v lesoch nad Luang Prabang, Laos
Počet hlasov: 4
Diskusia

06.09.2016 - peterd1

Rumunsko 2016
Počet hlasov: 4
Diskusia

24.05.2016 - ernesto

Death Road, Bolívia - Bod záujmu
Počet hlasov: 21
Diskusia (4)

24.05.2016 - ernesto

Death Road, Bolívia - Bod záujmu
Počet hlasov: 5
Diskusia

25.06.2009 - ernesto

Presne tu mi dosiel benzin
Počet hlasov: 4
Diskusia

06.09.2016 - Magy

po cestičke...
Počet hlasov: 3
Diskusia

06.09.2016 - Carlos

Sahara
Počet hlasov: 1
Diskusia

06.09.2016 - Carlos

Atlas
Počet hlasov: 4
Diskusia

06.09.2016 - Carlos

Sahara
Počet hlasov: 2
Diskusia

06.09.2016 - Carlos

Morocco 2015
Počet hlasov: 1
Diskusia

06.09.2016 - Carlos

Durmitor
Počet hlasov: 1
Diskusia

06.09.2016 - raptor

keď jazdíš dostatočne vysoko a nemáš laďák,
sadne ti plachý malý drak na tvoj späťák
Počet hlasov: 3
Diskusia

06.09.2016 - igi74

Spln na Balatone.
Počet hlasov: 2
Diskusia

06.09.2016 - Plecho

moto a príroda II
Počet hlasov: 2
Diskusia

06.09.2016 - Plecho

moto a príroda I
Počet hlasov: 0
Diskusia

 

Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »