Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2312 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)

Video-Foto Galéria - Šenkvické dva v jednom – double primo – piocross 12.10.2019.

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Šenkvické dva v jednom – double primo – piocross 12.10.2019.

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 98.

11.05.2020 - gilbert

iKONA - kópia

11.05.2020 - gilbert

Maico 50 jedného z divákov

11.05.2020 - gilbert

Čezeta jedného z divákov

11.05.2020 - gilbert

pionier cross kedysi a nielen v Šenkviciach, či Kalinove

11.05.2020 - gilbert

depo klasika Mustang E. Imreho

11.05.2020 - gilbert

depo klasika druhý motocykel E. Imreho s rámom 05 až 20

11.05.2020 - gilbert

depo klasik 20, či 21 I. Malíka

11.05.2020 - gilbert

depo klasik odkrytovaná zrejme 05 M. Poliaka a Mustang P. Poliaka

11.05.2020 - gilbert

depo klasik odkrytovaná 20, či 21 M. Veresa a špeciál Mustang R. Ivánka

11.05.2020 - gilbert

moto na náhradné diely- rám a výfuk 21, plecharina 05, či 20

11.05.2020 - gilbert

oplechovaný kombinovaný 05 až 21 Sport R. Tisovského

11.05.2020 - gilbert

Pio Gang

11.05.2020 - gilbert

odstrojený tuning strohá terenárska klasika M. Michalku - motor 05, rám základ 21 či Mustang

11.05.2020 - gilbert

oplastovaný tuning P. Opálku

11.05.2020 - gilbert

zátišie rodinnej výpravy Opálkových, jazdila aj mamina

11.05.2020 - gilbert

zátišie iného rodinného gangu síce Poliakových

11.05.2020 - gilbert

zátišie inej rodiny tuningov T. Duha a M. Košút

11.05.2020 - gilbert

špeciál G. Legarda

11.05.2020 - gilbert

štart najmenších zľava A. Angermazerová,M. Malinovský,L.Jurkovič, M. Šilhavík a F. Opálka

11.05.2020 - gilbert

najmenší odštartované, najmladší S. Malec 252 a Šilhavík sa ulial

11.05.2020 - gilbert

Simon Malec

11.05.2020 - gilbert

Malinovský dobieha Jurkoviča - akcelerácia na rovinke

11.05.2020 - gilbert

rozbeh za vracačkou Malinovský sledovaný Šilhavíkom

11.05.2020 - gilbert

F. Opálka za vracačkou, po páde

11.05.2020 - gilbert

lietajúci M. Šilhavík I

11.05.2020 - gilbert

lietajúci M. Šilhavík II

11.05.2020 - gilbert

štart klasik z ľava M. Gyurica, E. Imre, R. Duchoň˛, N. Bali, M. Poliak, R. Hegedus, M. Veres a v pozadí P. Poliak

11.05.2020 - gilbert

za vracačkou E. Imre, M. Veres, R. Duchon

11.05.2020 - gilbert

na M. Gzuricu sa doťahuje E. Imre

11.05.2020 - gilbert

E. Imre prenasledovaný R. Duchoňom

11.05.2020 - gilbert

akceleračná rovinka I

11.05.2020 - gilbert

akceleračná rovinka II

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »