Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3309 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)

Video-Foto Galéria - Šotolinami cez Macedónsko, Albánsko a Čiernu Horu (+ podrobné mapy, trasy, fotografie a videá)

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Šotolinami cez Macedónsko, Albánsko a Čiernu Horu (+ podrobné mapy, trasy, fotografie a videá)

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 258.

09.06.2022 - MinoPD

MKD-AL-MNE 2021 titulka

09.06.2022 - MinoPD

Celá trasa

09.06.2022 - MinoPD

Trasa - Deň 1.

09.06.2022 - MinoPD

Horné Hámre, Slovensko - oprava moto 1

09.06.2022 - MinoPD

Horné Hámre, Slovensko  - oprava moto 2

09.06.2022 - MinoPD

Horné Hámre, Slovensko - odchod

09.06.2022 - MinoPD

Posledná slovenská pumpa

09.06.2022 - MinoPD

Smederevo, Srbsko a prvé balkánske gastroporno

09.06.2022 - MinoPD

Trasa - deň 2.

09.06.2022 - MinoPD

Do Skopje som chcel. Nie do Londýna....

09.06.2022 - MinoPD

Prvá mešita blízko Skopje, Macedónsko

09.06.2022 - MinoPD

Ezero Kozjak, Macedónsko

09.06.2022 - MinoPD

Mešita - gýč, blízko Skopje, Macedónsko

09.06.2022 - MinoPD

Trasa - deň 3.

09.06.2022 - MinoPD

Jurumleri, Macedónsko - výmena pneu 1

09.06.2022 - MinoPD

Jurumleri, Macedónsko - výmena pneu 2

09.06.2022 - MinoPD

Cesta na Solunsku Glavu, Macedónsko 1 - Filipove prasknuté plexi

09.06.2022 - MinoPD

Cesta na Solunsku Glavu, Macedónsko 2

09.06.2022 - MinoPD

Cesta na Solunsku Glavu, Macedónsko 3

09.06.2022 - MinoPD

Cesta na Solunsku Glavu, Macedónsko 4 - pohľad na vrchol

09.06.2022 - MinoPD

Cesta na Solunsku Glavu, Macedónsko 5 - pohľad na vrchol

09.06.2022 - MinoPD

Cesta na Solunsku Glavu, Macedónsko 6 - pohľad na vrchol

09.06.2022 - MinoPD

Cesta na Solunsku Glavu, Macedónsko 7 - bum

09.06.2022 - MinoPD

Cesta na Solunsku Glavu, Macedónsko 8 - bum

09.06.2022 - MinoPD

Cesta na Solunsku Glavu, Macedónsko 9 - tesne pod vrcholom

09.06.2022 - MinoPD

Solunska Glava, Macedónsko, 2859 m.n.m. - vrchol 1

09.06.2022 - MinoPD

Solunska Glava, Macedónsko, 2859 m.n.m. - vrchol 2

09.06.2022 - MinoPD

Zjazd zo Solunskej Glavy, Macedónsko

09.06.2022 - MinoPD

Gorno Jabolchiste, Macedónsko a pohostenie

09.06.2022 - MinoPD

Trasa - deň 4.

09.06.2022 - MinoPD

Mramorový lom - Belovodica, Macedónsko 1

09.06.2022 - MinoPD

Mramorový lom - Belovodica, Macedónsko 2

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »