ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Úpravy Pionierov od poľských mladíkov

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Úpravy Pionierov od poľských mladíkov

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 28.

03.05.2012 - gilbert

PionierJ20 PL

03.05.2012 - gilbert

Mustang PL

03.05.2012 - gilbert

Štandart plexi červená

03.05.2012 - gilbert

Tuning plexi s matným sklom

03.05.2012 - gilbert

Tiger plexi červený v kombinácii s duo color

03.05.2012 - gilbert

Black Tiger

03.05.2012 - gilbert

Väčšia kapotáž na Ogar

03.05.2012 - gilbert

Amatérske plexi

03.05.2012 - gilbert

Odľahčená verzia s malým štítkom

03.05.2012 - gilbert

Ogar MZ cestný

03.05.2012 - gilbert

Ogar MZ ako supermoto

03.05.2012 - gilbert

Ogar MZ ako café racer

03.05.2012 - gilbert

Ogar MZ ako supertourer

03.05.2012 - gilbert

Vysoký kormán, iná nádrž Ogar

03.05.2012 - gilbert

Upravená zadná časť

03.05.2012 - gilbert

Ako Yamaha

03.05.2012 - gilbert

Ako Suzuki

03.05.2012 - gilbert

Cafe Racer len so striekacím gitom

03.05.2012 - gilbert

Cafe racer Ogar tesne pred dokončením

03.05.2012 - gilbert

Cafe racer MZ

03.05.2012 - gilbert

Na porovnanie slovenský Café Racer Mustang

03.05.2012 - gilbert

Ogar CCC

03.05.2012 - gilbert

Chopper Ogar

03.05.2012 - gilbert

Chopper Ogar

03.05.2012 - gilbert

Kozlik CCC

03.05.2012 - gilbert

Ogar celoročný plochodrážnik

03.05.2012 - gilbert

Ogar enduro

03.05.2012 - gilbert

Ogar alebo Mustang - vyberte si

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »