ISSN 1336-6491 | Online: 2037 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Projekty s motorom Pionier 05 a 555

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Projekty s motorom Pionier 05 a 555

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 24.

21.08.2019 - gilbert

02. nové 05-ky pripravené na expedíciu II

21.08.2019 - gilbert

03. SK 90 Roadster I

21.08.2019 - gilbert

04. SK 90 Roadster II

21.08.2019 - gilbert

05. prevodovka Kreibich I

21.08.2019 - gilbert

06. prevodovka Kreibich II

21.08.2019 - gilbert

07. prevodovka Kreibich III

21.08.2019 - gilbert

08. prevodovka Kreibich IV

21.08.2019 - gilbert

09. Italemmzeta 48 (Italjet Vampiro Stadion)

21.08.2019 - gilbert

10. Ital Jet Stadion

21.08.2019 - gilbert

11. Vampiro z prava

21.08.2019 - gilbert

12.  pretekový Vampiro Pionier

21.08.2019 - gilbert

13. Indian Boy Racer Minarelli

21.08.2019 - gilbert

14. Indian Boy Racer Pionier

21.08.2019 - gilbert

15. ukotvenie motora Pionier 05

21.08.2019 - gilbert

16. nekapotované pretekové Italjet Vampiro s podlhovastou nádržou (zrejme replika)

21.08.2019 - gilbert

17. ukotvenie motora na pretekovom nekapotovanom Pionieri

21.08.2019 - gilbert

18. nekapotovaný stroj s tou istou nádržou ako predošlé Vampiro

21.08.2019 - gilbert

19. rám pretekového Pioniera s motorom Pionier 555 zväzarmovskej výroby

21.08.2019 - gilbert

20. okapotovaný pretekový Pionier zväzarmovskej výroby

21.08.2019 - gilbert

21. projekt skompletovaný v Taliansku po roku 1989

21.08.2019 - gilbert

22. súčastná stavba pretekového Pioniera s prestavaným motorom Pionier

21.08.2019 - gilbert

23. foto repliky Pionier 22 pre USA postavenej zo súčiastok Pionierov po roku 1989

21.08.2019 - gilbert

24. modifikovaný Vampiro, replika po roku 1989

21.08.2019 - gilbert

25. modifikovaný Mustang, replika po roku 1989

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »