Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2090 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)

Video-Foto Galéria - Spomienky a realita na Jahodníku.

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Spomienky a realita na Jahodníku.

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 44.

17.11.2020 - gilbert

tam kde sú teraz zaslepené okná bol okienkový predaj, išlo sa k nim dole schodíkmi

17.11.2020 - gilbert

pred vchodom do jaskyne Driny

17.11.2020 - gilbert

odchod z jaskyne

17.11.2020 - gilbert

približovadlo za reštauráciou na Jahodníku

17.11.2020 - gilbert

hintov ako dekorácia

17.11.2020 - gilbert

pútač na Motopub vedľa reštaurácie

17.11.2020 - gilbert

tu bola pôvodná reštaurácia, kde vždy parkovalo dosť motocyklov

17.11.2020 - gilbert

tento pútač bol schovaný, zrejme ho používajú len pri objednaných hromadných podujatiach

17.11.2020 - gilbert

Mustang ako dekorácia internet

17.11.2020 - gilbert

Yamaha ako dekorácia

17.11.2020 - gilbert

torzo minimota ako dekorácia

17.11.2020 - gilbert

tu bol okienkový predaj rozličného tovaru

17.11.2020 - gilbert

Jednosedadlák uprostred haly internet

17.11.2020 - gilbert

aktuálna dekorácia v hale

17.11.2020 - gilbert

je príjemné si tu podebatovať a spomínať

17.11.2020 - gilbert

nie je to tu také prepchaté ako u konkurencie

17.11.2020 - gilbert

jedna z pôvodných chatiek, kde parkoval skúter Tatran tuším

17.11.2020 - gilbert

tiež pôvodná chatka s gangom

17.11.2020 - gilbert

toto asi začali stavať o hodne neskoršie, preto to ostalo nedokončené

17.11.2020 - gilbert

osirelé kúpalisko dnes

17.11.2020 - gilbert

jedinými trvalými obyvateľmi sú kozy

17.11.2020 - gilbert

priestoru na pašu majú naozaj dosť

17.11.2020 - gilbert

chatka bola kedysi obklopená stromami a húštinou

17.11.2020 - gilbert

tu by sa už teraz kolobežkovať nedalo

17.11.2020 - gilbert

toto bol kedysi chodníček aj s bránkou k vedľajšej chatke

17.11.2020 - gilbert

pod Smolenickým zámkom

17.11.2020 - gilbert

na ceste cez park k zámku

17.11.2020 - gilbert

smolenická veža, ktorú sme plánovali zdolať

17.11.2020 - gilbert

jedna zo strážnych veží

17.11.2020 - gilbert

hradby v zajatí zelene

17.11.2020 - gilbert

jediné prípustné vozidlo návštevníkov v areáli, mimo tých čo tam sú ubytovaní

17.11.2020 - gilbert

momentka s dedkom na veži

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »