Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2354 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - 1. Stretnutie MotoRide-ákov 2012, Rajecké Teplice (ako sme Lada čakali)

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

1. Stretnutie MotoRide-ákov 2012, Rajecké Teplice (ako sme Lada čakali)

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 43.

22.08.2002 - Harly

<b>Harly, Lejbo</b> a <b>Andre</b> dorazili zo Žiliny ako prvý, <b>mike</b> ich zaviedol do kempu...

22.08.2002 - Harly

<b>Harly, Lejbo</b> a <b>Andre</b> hladajú vhodné miesto na stanovanie...

22.08.2002 - Harly

Staviame stany...

22.08.2002 - Harly

Piatková pohodička pri pivku...

22.08.2002 - bedo

Sobota ráno...

22.08.2002 - bedo

Sobota ráno...

22.08.2002 - TTom

Sobotňajšie ráno....

22.08.2002 - bedo

Tankovanie paliva pre sobotňajším výletom...

22.08.2002 - bedo

Indiho Super Blackbird

22.08.2002 - bedo

Zjazdovka vo Vrátnej

22.08.2002 - bedo

Na parkovisku v Terchovej...

22.08.2002 - bedo

efkova CBR 1000F, vyzerá naozaj dobre ...

22.08.2002 - bedo

Vrátna dolina

22.08.2002 - bedo

Vrátna dolina

22.08.2002 - bedo

Vrátna dolina - Mních

22.08.2002 - bedo

Vrátna dolina je naozaj pekná...

22.08.2002 - bedo

Zdenek, bedo a spol. pri "BIG-oušovi"

22.08.2002 - bedo

Vrátna dolina

22.08.2002 - bedo

Vrátna dolina

22.08.2002 - bedo

Parkovisko v Terchovej

22.08.2002 - bedo

Čierny diabli :-)) (Awia CBR1000F a bedo VTR1000F) vo Vrátnej...

22.08.2002 - bedo

Čierny diabli :-)) (Awia CBR1000F a bedo VTR1000F) vo Vrátnej...

22.08.2002 - bedo

Čierny diabli :-)) (Awia CBR1000F a bedo VTR1000F) vo Vrátnej...

22.08.2002 - bedo

Vrátna dolina

22.08.2002 - bedo

Socha Jánošíka v Terchovej...

22.08.2002 - bedo

Pod Oravským hradom...

22.08.2002 - Harly

<b>Harly</b> a <b>Eja</b> pod Oravským Zámkom

22.08.2002 - Harly

Pod Oravským hradom...

22.08.2002 - Harly

Na obede...

22.08.2002 - RAdo

Obednajšia prestávka...

22.08.2002 - RAdo

Obednajšia prestávka...

22.08.2002 - RAdo

Na Oravskej priehrade...

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »