ISSN 1336-6491 | Online: 2111 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - 142 km 100%-ného adrenalínu - s CBR-ou na Hungaroringu

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

142 km 100%-ného adrenalínu - s CBR-ou na Hungaroringu

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 27.

03.09.2004 - Awia

Z tohto miesta ukazujú jazdcom F1 ich časy.

03.09.2004 - Awia

Pohľad na okruh z najvyžšieho bodu. Vidno zákruty 12, 13 a 14

03.09.2004 - Awia

Príprava jazdca je veľmi dôležitá...

03.09.2004 - Awia

Príprava jazdca je veľmi dôležitá...

03.09.2004 - Awia

Slovenské pit babes: Dadi a Janka

03.09.2004 - Awia

Tak tu tankoval pred 10-timi dňami Schumacher...

03.09.2004 - Awia

Na štarte

03.09.2004 - Awia

Jedny z prvých náklonov

03.09.2004 - Awia

142 km 100%-ného adrenalínu - s CBR-ou na Hungaroringu

03.09.2004 - Awia

Zákruta číslo 2

03.09.2004 - Awia

Medzi zákrutou 13 a 14

03.09.2004 - Awia

Obľúbená zákruta, otec vedie ...

03.09.2004 - Awia

XX-ák partil medzi tých pomalších. Ale na cieľovej rovinke som ho neobehol...

03.09.2004 - Awia

Zákruta číslo 2, otec vedie...

03.09.2004 - Awia

Zákruta číslo 2...

03.09.2004 - Awia

Otec ma prenasleduje...

03.09.2004 - Awia

Taho by som mohol obehnúť zvnútra, veď zákruta ešte len začína...

03.09.2004 - Awia

Otec na VTR-ke

03.09.2004 - Awia

Pôjde aj nižšie ?

03.09.2004 - Awia

Jednoducho v zákrute...

03.09.2004 - Awia

Nájazd do zákruty plnej bikerov...

03.09.2004 - Awia

Takto ich beriem všetkých zvnútra :-)))

03.09.2004 - Awia

V poslednej 20-minútovke, Awia a Aprilia 50-tka

03.09.2004 - Awia

Takto skoncila moja predná Pirelka

03.09.2004 - Awia

Každý majster sveta F1 má na Hungaroringu svoju sochu. Ayrton Sena mal aj kvety.

03.09.2004 - Awia

Bedo a Sona pri formuli pri hlavnej bráne Hungaroringu

03.09.2004 - Awia

Awia & Dadi pri prvej formuli z roku 1906 pri hlavnej bráne Hungaroringu

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »