ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - 5.000 km okolo Ománu - prvá časť

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

5.000 km okolo Ománu - prvá časť

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 52.

29.01.2015 - matus

Veľký servis pred cestou.

29.01.2015 - matus

Zbaliť sa nebola sranda. Síce sme sa snažili pakšamentle minimalizovať, ale aj tak toho bolo veľa. Naľavo je bordel pred balením, a vpravo som pripravený na cestu.

29.01.2015 - matus

Náčrt cesty, ktorý sme dali dokopy s Matsom. C znamená vhodné miesto na kempovanie, B – pumpa, J – obchod s jedlom.

29.01.2015 - matus

Rub Al Khali – aj 300 metrové duny.

29.01.2015 - matus

Naše zaprášené motorky v sklade.

29.01.2015 - matus

Natešení montujeme baterky.

29.01.2015 - matus

Vytvoril som takéto mapky, aby ste mali lepšiu predstavu, o ktorej časti cesty píšem. Toto je prvý deň a my sme si naplánovali iba presun do pohoria Hajar.

29.01.2015 - matus

...ktoré su hneď za Muscatom. Toto je možno 5km za posledným domom.

29.01.2015 - matus

Zoznamujeme sa s terénom a okolím. Je na čo pozerať!

29.01.2015 - matus

Vari 30km od Muscatu stretávame prvé ťavy.

29.01.2015 - matus

Aj šotolinové cesty sú dôležité a maju smerovníky.

29.01.2015 - matus

Wádí Majlas je prvé, ktoré nekrižujeme, ale vojdeme do jeho vnútra. Okolité kopce majú steny vysoké takmer tisíc metrov. Pre pochopenie rozmerov okolia si všimni jedného z nás na ceste

29.01.2015 - matus

Miesto na kemp sme hľadali v úplnej tme, preto sme boli ráno príjemne prekvapení, ake pekné miesto to bolo.

29.01.2015 - matus

Okrem pozitívneho prekvapenia z okolia sme zažili aj jedno negatívne - hneď prvé ráno sme našli prvého škorpióna. Napodiv to bol aj posledný, ktorého sme počas celej dovolenky videli.

29.01.2015 - matus

Ráno vyrážame ďalej na juhovýchod. Najskôr sa musíme dostať z hôr na pobrežie.

29.01.2015 - matus

Dedina Asayh. Nechápem, odkiaľ berú takú žiarivo bielu farbu.

29.01.2015 - matus

V divokom wádí – mäkký štrkopiesok mi dal zabrať

29.01.2015 - matus

Štrkopiesok striedajú veľké balvany, tu si treba dať pozor.

29.01.2015 - matus

Vicky s Peťom oddychujú pri náročnom prejazde. No, pravdupovediac čakajú na mňa :-)

29.01.2015 - matus

Po náročných úsekoch oddychujeme na tvrdej šotoline.

29.01.2015 - matus

Jeden z prvých pieskov na ceste - ešte stále len smerujeme k pobrežiu.

29.01.2015 - matus

Voda a malé brody pod priehradou Mazaara Dam boli občerstvením pre oči. Je len málo wádí, kde sa v tomto ročnom období ešte drží voda.

29.01.2015 - matus

Pri prejazde hlbokým štrkom sme prvý krát uvideli zavlažovacie kanály. Tieto boli v mieste políčok upchaté drevami a handrami - keď bolo treba zavlažovať, handra s drevom išla von a voda mohla natiecť na políčko.

29.01.2015 - matus

Vstup do Wádi Shab nevyzeral veľmi lákavo. Nezdalo sa nám to byť to miesto, kde mala byť čistá voda na kúpanie.

29.01.2015 - matus

Váhali sme, ale nakoniec sme sa vydali  dovnútra wádí.

29.01.2015 - matus

Občas sa nám voda stratila z očí a išli sme po suchom štrku. Potom sa však znova objavila....

29.01.2015 - matus

...a bola nádherná!

29.01.2015 - matus

A na pohľad neskutočne čistá.

29.01.2015 - matus

Opäť vidíme zavlažovacie kanály.

29.01.2015 - matus

Potom sme prišli k miestu, kde sme už museli ísť do vody. Všetky veci sme si odložili na brehu a plávali sme smer jaskyňa.

29.01.2015 - matus

Hľadáme, kadiaľ ďalej.

29.01.2015 - matus

A už vieme - musíme vojsť do tejto úzkej tmavej štrbiny.

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »