ISSN 1336-6491 | Online: 2111 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Ako sme šli do Benátok alebo mini moto roadtrip 2009

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Ako sme šli do Benátok alebo mini moto roadtrip 2009

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 38.

02.11.2009 - pind

hodinova veza na Schlossbergu

02.11.2009 - pind

nocny Graz

02.11.2009 - pind

schody na hrad Schlossberg

02.11.2009 - pind

rakuska Dirndl

02.11.2009 - pind

Tarvisio

02.11.2009 - pind

v plnej polnej

02.11.2009 - pind

tunel, jeden z mnohych

02.11.2009 - pind

talianske Alpy

02.11.2009 - pind

carabinieri

02.11.2009 - pind

pohoda

02.11.2009 - pind

tagliatelle

02.11.2009 - pind

zrkadlove reflexie

02.11.2009 - pind

tienohra

02.11.2009 - pind

pokojny vecer na vrsky padal

02.11.2009 - pind

Freewind strajkuje

02.11.2009 - pind

most Rialto

02.11.2009 - pind

gondoly

02.11.2009 - pind

vecera na benatskom moste

02.11.2009 - pind

luxusna unimobunka

02.11.2009 - pind

nakladna gondola

02.11.2009 - pind

masky

02.11.2009 - pind

suvenir, ktory sme nekupili

02.11.2009 - pind

Meciar

02.11.2009 - pind

ranajky pri kanali

02.11.2009 - pind

most do Benatok

02.11.2009 - pind

moje dve lasky

02.11.2009 - pind

dialnica na sever

02.11.2009 - pind

pohlad z mosta

02.11.2009 - pind

kostol

02.11.2009 - pind

Dolomity

02.11.2009 - pind

vojensky cintorin1

02.11.2009 - pind

vojensky cintorin2

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »