ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Alpské dobrodružstvo prvá časť

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Alpské dobrodružstvo prvá časť

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 72.

27.12.2015 - Asfalt

Castel Tournou

27.12.2015 - Asfalt

Castel Tournou

27.12.2015 - Asfalt

Castel Tournou

27.12.2015 - Asfalt

cesta z Morignole do Castel Tournou

27.12.2015 - Asfalt

Monte Saccarello

27.12.2015 - Asfalt

Monte Saccarello

27.12.2015 - Asfalt

galleria Garezzo

27.12.2015 - Asfalt

spať na Ligurian Road

27.12.2015 - Asfalt

Triora

27.12.2015 - Asfalt

Colle Melosa

27.12.2015 - Asfalt

Rifugio Monte Gray

27.12.2015 - Asfalt

Rifugio Monte Gray

27.12.2015 - Asfalt

Notre Dame des Fontaines

27.12.2015 - Asfalt

túto odbočku neodporúčam

27.12.2015 - Asfalt

tunel na ceste z Baisse de Peyrefique smerom na Casterino

27.12.2015 - Asfalt

Baisse de Peyrefique odbočka na Casterino

27.12.2015 - Asfalt

Fort Central dobré miesto na stanovanie

27.12.2015 - Asfalt

Colle di Tenda

27.12.2015 - Asfalt

Fort de la Marguerie

27.12.2015 - Asfalt

odlomený spoiler

27.12.2015 - Asfalt

Mont Agnelet bunker

27.12.2015 - Asfalt

Mont Agnelet bunker

27.12.2015 - Asfalt

križovatka pod Mont Agnelet

27.12.2015 - Asfalt

Baisse d'Ourne

27.12.2015 - Asfalt

cesta na Baisse d'Ourne

26.12.2015 - Asfalt

Col de la Lombarde

26.12.2015 - Asfalt

Col de la Lombarde

26.12.2015 - Asfalt

bunker na Col de la Lombarde

26.12.2015 - Asfalt

vo vnútri bunkra

26.12.2015 - Asfalt

úzky chodník k pevnosti

26.12.2015 - Asfalt

cesta k pevnosti ktorá nebola chodníkom - Col de la Lombarde, Francúzsko

26.12.2015 - Asfalt

 južná rampa Col de la Moutière

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »