Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1542 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Alpy 2015 - Ako vyliečiť ľadvinku z Hypsofóbie

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Alpy 2015 - Ako vyliečiť ľadvinku z Hypsofóbie

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 28.

16.10.2015 - HoGo80

Grossglockner

13.10.2015 - HoGo80

Výhľady

13.10.2015 - HoGo80

Zbierka motýľov

13.10.2015 - HoGo80

Vyhliadky

12.10.2015 - HoGo80

Prichystaná pred štartom

12.10.2015 - HoGo80

Penziónik u tety

12.10.2015 - HoGo80

Grossglockner

12.10.2015 - HoGo80

Grossglockner

12.10.2015 - HoGo80

Krátky výlet v daždi

12.10.2015 - HoGo80

Krátky výlet v daždi

12.10.2015 - HoGo80

Cestou na Dolomity

12.10.2015 - HoGo80

Cestou na Dolomity

12.10.2015 - HoGo80

Dolomity

12.10.2015 - HoGo80

Dolomity

12.10.2015 - HoGo80

Marmoláda

12.10.2015 - HoGo80

Marmoláda

12.10.2015 - HoGo80

Dolomity

12.10.2015 - HoGo80

Dolomity

12.10.2015 - HoGo80

Passo Fedaia

12.10.2015 - HoGo80

Dvaja v krajine kovových zázrakov

12.10.2015 - HoGo80

Čo všetko sa z kovu dá spraviť

12.10.2015 - HoGo80

Passo Rombo - až neprirodzene krásne

12.10.2015 - HoGo80

Passo Rombo

12.10.2015 - HoGo80

Passo Rombo

12.10.2015 - HoGo80

"Náš" hotelík na Stelviu

12.10.2015 - HoGo80

Fakt musím napísať, kde to je? ;)

12.10.2015 - HoGo80

"Nepadnem, nepadnem, nepadnem..."

12.10.2015 - HoGo80

Ach jaj...

 

Ostatné Galérie
Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »