Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1778 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - BMW K 1200 R - Odsúdení na symbiózu alebo nech prvá nie je aj posledná, veď vždy je pre koho žiť

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

BMW K 1200 R - Odsúdení na symbiózu alebo nech prvá nie je aj posledná, veď vždy je pre koho žiť

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 16.

25.05.2011 - android

Prejazd výnimočne bez patričného motobolečenia v nízkej rýchlosti na uzavretom parkovisku areálu Smrekovica

25.05.2011 - android

Toreádor se nesmí, nesmí bát, nesmí bát...  (P. Novák)

25.05.2011 - android

Neviete náhodou recept na bezpečnejšiu výchovu ani nie trojročnej dcéry, čo sa tvári, ako keby sa na moto narodila... tak motogenofond generačne graduje!

25.05.2011 - android

Tak niekedy to už ďalej (moc bezpečne) nejde a lepšie bez hanby (a pádu) otočiť sa pod vrcholom...

25.05.2011 - android

...veď krajina zázrakov sa nájde všade, keď ju chcete vidieť

25.05.2011 - android

Tento človiečik vykvákal po mesiaci mlčania môjmu otcovi :

25.05.2011 - android

BMW K 1200 R

25.05.2011 - android

BMW K 1200 R

25.05.2011 - android

BMW K 1200 R

25.05.2011 - android

Čierna diera

25.05.2011 - android

Roling stone

25.05.2011 - android

Motoženy...

25.05.2011 - android

A nech cesty fantázie nemajú konca...

25.05.2011 - android

V katalógu BMW je doplnkov neúrekom, zvyšok dopĺňajú alternatívny výrobcovia

25.05.2011 - android

Snová láska

25.05.2011 - android

A ešte záverom prvotinky našej Ninky : " Aj ja som  motojkaaál "  alebo " Kukaj mamička ,  už zase objeka to  motojkajske a ide jazdiť ! " ...- Mamičkin bonzáčik = Tatíková  láska

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »