Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - android
Login: | android Offline | |
---|---|---|
Meno: | roberto (priezvisko utajené) | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Som začiatočník | |
Motorka: | BMW K 1200 R 2006 | |
Mesto: | Ružomberok (Slovensko) | |
Čas registrácie: | 24.03.2004 23:27 | |
Posledne prihlásený: | 28.10.2011 10:50 | |
Niečo o sebe:silný motogenofond, neviem od koho, viem len, že od predkov nie. Po čom by srdce túžilo som pre pokoj v rodine zatiaľ nekúpil / a predsa už konečne ÁNO /, ale raz ... Zatiaľ lietam s vetrom vo vlasoch na štyroch kolesách a spokojnosť. Mám niekoľko motokamošov a nerád by som ich stretol v robote... |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 1 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 16
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom android: 22
- Zobraz témy ktoré otvoril android
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil android
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.
01.06.2011 - android Čitatelia: 10061 Strany: 2 [Vaše stroje - Moja motorka]

BMW K 1200 R - Odsúdení na symbiózu alebo nech prvá nie je aj posledná, veď vždy je pre koho žiť
BMW vždy asi išlo trochu proti prúdu, a ako má svojich priaznivcov, má aj svojich odporcov. Nikdy ma k tejto značke u motoriek na rozdiel od áut, kde je aj veľká pozitívna osobná skúsenosť neťahalo, ale s rokmi meniacimi sa preferenciami sa mi táto technika dostáva a už aj trvalo asi dostala pod kožu.

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!