Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2354 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Budmerice, ďalšia Pálffyovská usadlosť vhodná na výlet

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Budmerice, ďalšia Pálffyovská usadlosť vhodná na výlet

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 83.

23.03.2022 - gilbert

obec smerom od Vištuka

23.03.2022 - gilbert

vtedy najnovší dedinský obchodný dom 1953

23.03.2022 - gilbert

kaštieľ na historickej fotke I

23.03.2022 - gilbert

kaštieľ na historickej fotke II

23.03.2022 - gilbert

kaštiel 2004

23.03.2022 - gilbert

vchod do kaštieľa

23.03.2022 - gilbert

pred vchodom 2004

23.03.2022 - gilbert

interiér kaštieľa I internet

23.03.2022 - gilbert

interiér kaštieľa II internet

23.03.2022 - gilbert

interiér kaštieľa III internet

23.03.2022 - gilbert

interiér kaštieľa IV internet

23.03.2022 - gilbert

park pri kaštieli 2004

23.03.2022 - gilbert

páv pri horárni I

23.03.2022 - gilbert

páv pri horárni II

23.03.2022 - gilbert

páv pri horárni III

23.03.2022 - gilbert

páv pri horárni o niekoľko rokov neskôr

23.03.2022 - gilbert

depozit pri horárni

23.03.2022 - gilbert

dom historika Pavla Dvořáka obec volaná Budimír, Kerestúr, dnes Budmerice

23.03.2022 - gilbert

iný historický dom v Budmericiach

23.03.2022 - gilbert

letisková veža Dubová

23.03.2022 - gilbert

týmto veteránom poletíme

23.03.2022 - gilbert

ošumelý, nofunkčný interiér a sedadlo bez operadla

23.03.2022 - gilbert

toho sa musím dotknúť

23.03.2022 - gilbert

samozrejme sa musím dotknúť aj ja

23.03.2022 - gilbert

cesta z Budmeríc do Modry pri mojom lete

23.03.2022 - gilbert

vodné diela Budmerice I

23.03.2022 - gilbert

vodné diela Budmerice II

23.03.2022 - gilbert

hospodárske dvory medzi Budmericami a Častou

23.03.2022 - gilbert

vodné diela Budmerice III

23.03.2022 - gilbert

vodné diela Budmerice IV

23.03.2022 - gilbert

vodné diela Budmerice V

23.03.2022 - gilbert

budmerický kaštieľ I

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »