ISSN 1336-6491 | Online: 1771 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Dakar 2016 – 3. etapa - Svitko prvý v absolútnom poradí! - Termas rio Hondo - Jujuy

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dakar 2016 – 3. etapa - Svitko prvý v absolútnom poradí! - Termas rio Hondo - Jujuy

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 36.

05.01.2016 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2016 - 3. etapa - 16 Ivan Jakeš (svk) KTM
Dakar 2016 - 3. etapa - 16 Ivan...

05.01.2016 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2016 - 3. etapa - Štefan Svitko -  KTM
Dakar 2016 - 3. etapa - Štefan...

05.01.2016 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2016 - 3. etapa - Štefan Svitko -  KTM
Dakar 2016 - 3. etapa - Štefan...

05.01.2016 - KTM.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Antoine Meo KTM 450 RALLY Dakar 2016

05.01.2016 - KTM.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Jordi Viladoms KTM 450 RALLY Dakar 2016

05.01.2016 - KTM.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Jordi Viladoms KTM 450 RALLY Dakar 2016

05.01.2016 - KTM.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Laia Sanz KTM 450 RALLY Dakar 2016
Dakar 2016 - 3. etapa - Laia Sanz...

05.01.2016 - KTM.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Toby Price KTM 450 RALLY Dakar 2016
Dakar 2016 - 3. etapa - Toby Price...

05.01.2016 - Honda.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Honda
Dakar 2016 - 3. etapa - Honda

05.01.2016 - Honda.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Honda

05.01.2016 - Honda.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Honda

05.01.2016 - Honda.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Honda

05.01.2016 - Honda.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Honda
Dakar 2016 - 3. etapa - Honda

05.01.2016 - Honda.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Honda
Dakar 2016 - 3. etapa - Honda

05.01.2016 - Husqvarna.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Ruben Faria Husqvarna FR 450 Dakar 2016_faria_EDO7511_rid
Dakar 2016 - 3. etapa - Ruben Faria...

05.01.2016 - Husqvarna.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Ruben Faria Husqvarna FR 450 Dakar 2016_faria_P6J8618_rid

05.01.2016 - Husqvarna.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Pablo Quintanilla Husqvarna FR 450 Dakar 2016_quintanilla_EDO7861_rid
Dakar 2016 - 3. etapa - Pablo Quintanilla...

05.01.2016 - Husqvarna.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Pela Renet Husqvarna FR 450 Dakar 2016_renet_EDO8919_rid

05.01.2016 - Yamaha.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Yamaha
Dakar 2016 - 3. etapa - Yamaha

05.01.2016 - Yamaha.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Yamaha

05.01.2016 - Yamaha.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Yamaha
Dakar 2016 - 3. etapa - Yamaha

05.01.2016 - Yamaha.press

Dakar 2016 - 3. etapa - Yamaha

05.01.2016 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2016 - 3. etapa -  KTM02 GONCALVES Paulo (por) HONDA

05.01.2016 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2016 - 3. etapa - 14 WALKNER Matthias (aut) KTM

05.01.2016 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2016 - 3. etapa - 20 DUCLOS Alain (fra) SHERCO TVS

05.01.2016 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2016 - 3. etapa - 03 PRICE Toby (aus) KTM

05.01.2016 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2016 - 3. etapa - 08 FARIA Ruben (prt) HUSQVARNA

05.01.2016 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2016 - 3. etapa - 93 ROMERO FONT ROSA (spa) KTM

05.01.2016 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2016 - 3. etapa - 07 RODRIGUES HELDER (prt) YAMAHA

05.01.2016 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2016 - 3. etapa - 09 CASTEU David (fra) KTM

05.01.2016 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2016 - 3. etapa - 11 VILADOMS Jordi (spa) KTM

05.01.2016 - dakar.com (DPPI)

Dakar 2016 - 3. etapa - 19 METGE Michael (fra) HONDA

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »