ISSN 1336-6491 | Online: 2131 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Dieselové variácie 3. časť

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dieselové variácie 3. časť

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 28.

27.02.2007 - gilbert

BR diesel chopper CCC

27.02.2007 - gilbert

Gazes new chopper CCC

27.02.2007 - gilbert

Trike Tec Diesel

27.02.2007 - gilbert

JMU Trike Diesel

27.02.2007 - gilbert

Yamaha Custom sprava

27.02.2007 - gilbert

Yamaha Custom zľava

27.02.2007 - gilbert

Suzukichangfapassside

27.02.2007 - gilbert

Royal Enfield  Custom z |Ąava

27.02.2007 - gilbert

Royal Enfield Custom z prava

27.02.2007 - gilbert

Old Enfield Custom

27.02.2007 - gilbert

harley diesel CCC

27.02.2007 - gilbert

Diesel Wiesel

27.02.2007 - gilbert

Diesel Wiesel m

27.02.2007 - gilbert

Guzzi California CCC

27.02.2007 - gilbert

Neander sprava

27.02.2007 - gilbert

BR Derek Honda

27.02.2007 - gilbert

BR Dereks Honda

27.02.2007 - gilbert

Honda AX diesel HSC

27.02.2007 - gilbert

SuzukiGSX250E

27.02.2007 - gilbert

Suzuki GSX Yanmar

27.02.2007 - gilbert

Yamaha Ruggerini 2

27.02.2007 - gilbert

Yamaha Ruggerini

27.02.2007 - gilbert

Yamaha diesel motor

27.02.2007 - gilbert

Laverda

27.02.2007 - gilbert

BMW R diesel

27.02.2007 - gilbert

BMW R45 diesel

27.02.2007 - gilbert

BMW K Diesel II

27.02.2007 - gilbert

BMW K Diesel

 

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »