Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1284 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Dieslové variácie 2. časť

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dieslové variácie 2. časť

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 35.

12.02.2007 - gilbert

BR Bike diesel

12.02.2007 - gilbert

Vegter Royal Enfield

12.02.2007 - gilbert

Ecorider military

12.02.2007 - gilbert

ATV military diesel

12.02.2007 - gilbert

Amstrong military

12.02.2007 - gilbert

Kawa HDT Sahara

12.02.2007 - gilbert

HDT Buldog military

12.02.2007 - gilbert

Side diesel Dnepr Hatz military

12.02.2007 - gilbert

Side diesel Dnepr Sahara

12.02.2007 - gilbert

Side diesel Dnepr Hatz Sahara

12.02.2007 - gilbert

Ambasador sprava

12.02.2007 - gilbert

Ambassador zľava

12.02.2007 - gilbert

Ardie Diesel

12.02.2007 - gilbert

Ariel diesel

12.02.2007 - gilbert

Australian Biobike

12.02.2007 - gilbert

Australian Diesel3

12.02.2007 - gilbert

Australian Diesel 1

12.02.2007 - gilbert

Australian Diesel 2

12.02.2007 - gilbert

BR AJS

12.02.2007 - gilbert

BSA diesel

12.02.2007 - gilbert

Buldog enduro diesel

12.02.2007 - gilbert

Dieselmotorcycle model 2

12.02.2007 - gilbert

ED bikes AJS Robin

12.02.2007 - gilbert

ED bikes Harris Matchless

12.02.2007 - gilbert

Enfield Robin Trial

12.02.2007 - gilbert

Matchles diesel

12.02.2007 - gilbert

NSU diesel Max zľava

12.02.2007 - gilbert

NSU diesel Max z prava

12.02.2007 - gilbert

NSU OSL

12.02.2007 - gilbert

Royal Enfield enduro diesel

12.02.2007 - gilbert

Suzuki Dieselelectric

12.02.2007 - gilbert

T-800 Supermoto zľava

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »