Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1074 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32551
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18954)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13597)

Video-Foto Galéria - EICMA 2025: Aprilia priniesla nový skúter SR GT 400 a RS 457 GP Replica

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

EICMA 2025: Aprilia priniesla nový skúter SR GT 400 a RS 457 GP Replica

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 23.

Dnes - Aprilia.press

Aprilia RS 457 GP Replica

Dnes - Aprilia.press

Aprilia RS-457-Replica 3-4-ant-dx

Dnes - Aprilia.press

Aprilia RS-457-Replica 3-4-ant-dx cav

Dnes - Aprilia.press

Aprilia RS-457-Replica 3-4-ant-sx

Dnes - Aprilia.press

Aprilia RS-457-Replica 3-4-post-dx

Dnes - Aprilia.press

Aprilia RS-457-Replica Frontale

Dnes - Aprilia.press

Aprilia RS-457-Replica Lat-dx

Dnes - Aprilia.press

Aprilia RS-457-Replica Postoguida

Dnes - Aprilia.press

Aprilia SR-GT-400 Boulder-Grey 3-4-ant-dx

Dnes - Aprilia.press

Aprilia SR-GT-400 Boulder-Grey 3-4-ant-sx

Dnes - Aprilia.press

Aprilia SR-GT-400 Boulder-Grey Lat-dx

Dnes - Aprilia.press

Aprilia SR-GT-400 Boulder-Grey Postoguida

Dnes - Aprilia.press

Aprilia SR-GT-400 Rally-Replica 3-4-ant-dx

Dnes - Aprilia.press

Aprilia SR-GT-400 Rally-Replica 3-4-ant-sx

Dnes - Aprilia.press

Aprilia SR-GT-400 Rally-Replica 3-4-post-dx

Dnes - Aprilia.press

Aprilia SR-GT-400 Rally-Replica Clode-up

Dnes - Aprilia.press

Aprilia SR-GT-400 Rally-Replica Frontale

Dnes - Aprilia.press

Aprilia SR-GT-400 Rally-Replica Lat-dx

Dnes - Aprilia.press

Aprilia SR-GT-400 Rally-Replica Postoguida

Dnes - Aprilia.press

Aprilia SR-GT-400 Rugged-Black 3-4-ant-dx

Dnes - Aprilia.press

Aprilia SR-GT-400 Rugged-Black 3-4-ant-sx

Dnes - Aprilia.press

Aprilia SR-GT-400 Rugged-Black Frontale

Dnes - Aprilia.press

Aprilia SR-GT-400 Rugged-Black Lat-dx

 

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »