Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1074 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32551
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18954)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13597)

Video-Foto Galéria - EICMA 2025: DUCATI HYPERMOTARD V2: Nová éra legendy z Borgo Panigale

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

EICMA 2025: DUCATI HYPERMOTARD V2: Nová éra legendy z Borgo Panigale

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 45.

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S DYNAMIC  24  UC874076 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2 STATIC ON LOCATION  11  UC873951 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2 STATIC ON LOCATION  13  UC873954 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2 STATIC ON LOCATION  5  UC873946 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2 STATIC ON LOCATION  7  UC873949 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S STATIC ON LOCATION  12  UC874079 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S STATIC ON LOCATION  13  UC874077 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S DYNAMIC  1  1 UC874021 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S DYNAMIC  11  1 UC874039 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S DYNAMIC  14  UC874048 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S DYNAMIC  3  1 UC874022 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S DYNAMIC  3  UC874027 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S DYNAMIC  6  UC874033 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S DYNAMIC  8  1 UC874034 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S DYNAMIC  8  UC874036 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S STATIC ON LOCATION UC873981 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2 STATIC ON LOCATION  1  UC873942 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2 DETAILS UC873940 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S STUDIO  17  UC873999 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S STUDIO  3  UC873984 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S STUDIO  4  UC873985 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S STUDIO  5  UC873987 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S STUDIO  6  UC873986 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S STUDIO  7  UC873988 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2S STUDIO  8  UC873989 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2 DETAILS  10  UC873931 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2 DETAILS  11  UC873929 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2 DETAILS  12  UC873930 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2 DETAILS  13  UC873933 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2 DETAILS  14  UC873934 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2 DETAILS  15  UC873932 Mid

Dnes - Ducati.press

MY26 HYPERMOTARD V2 DETAILS  16  UC873935 Mid

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
KTM 390 Enduro R 2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »