Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1304 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Doplnky na Pionieroch 05

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Doplnky na Pionieroch 05

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 36.

08.10.2018 - gilbert

reklamné foto na nový Pionier 05 s predným blatníkom z 555-ky.

08.10.2018 - gilbert

iné reklamné foto na Pionier 05 už so štandartným predným blatníkom

08.10.2018 - gilbert

reklamné foto na 500000 kus Pioniera 05

08.10.2018 - gilbert

múzeum Lesná u Znojma I

08.10.2018 - gilbert

múzeum Lesná u Znojma II

08.10.2018 - gilbert

Ostatné Posledné Tankovanie v Šenkviciach-Puch ČZ a Pionier 05

08.10.2018 - gilbert

Pionier ako trenažér v dobovej tlači

08.10.2018 - gilbert

05 Sport ako rodinné vozidlo v dobovej tlaťi

08.10.2018 - gilbert

nielen šampióni, ale aj speváci začínali na Pionieri(P. Habera)

08.10.2018 - gilbert

aktér na 05-ke v Prietrži

08.10.2018 - gilbert

retro preteky na Záhorí obec Prietrž

08.10.2018 - gilbert

príprava na štart

08.10.2018 - gilbert

štart slalomu

08.10.2018 - gilbert

rýchlostná vložka I

08.10.2018 - gilbert

rýchlostná vložka II

08.10.2018 - gilbert

lietajúci Pionier

08.10.2018 - gilbert

dobre-ZAPARKOVANÁ  05-ka v zime

08.10.2018 - gilbert

Pionier 05 ako výstavný exponát

08.10.2018 - gilbert

05-ka po úprave bezchráničov kolien, ale s podlahami

08.10.2018 - gilbert

dobové foto s užitočnou brašňou

08.10.2018 - gilbert

čerstvejšie foto tiež s brašňou

08.10.2018 - gilbert

Pionier 05 po renovácii aj s modernou brašňou

08.10.2018 - gilbert

praktická brašňa z prava

08.10.2018 - gilbert

praktický nosič na Pionieri 05 z roku 1963

08.10.2018 - gilbert

porenovačný stav inej 05-ky s podobným nosičom

08.10.2018 - gilbert

bicyklový nosič na 05 Sport, no s úzkymi riadidlami

08.10.2018 - gilbert

iný bicyklový nosič, tiež na 05 Sport

08.10.2018 - gilbert

iné prevedenie nisiča

08.10.2018 - gilbert

nosič iného prevedenia na vývoznej 05-ke

08.10.2018 - gilbert

masívny nosič s integrovaným madlom a odrazkou a držiakom značky

08.10.2018 - gilbert

turistické prevedenie s otapacírovaným nosičom a možnosťou bočného ukotvenia batožiny

08.10.2018 - gilbert

nosič aj s operadlom a inými vylepšeniami

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Kawasaki Good Times Tour

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »