ISSN 1336-6491 | Online: 2434 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Jenohrby - Pionier typ 550 - model "B"

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Jenohrby - Pionier typ 550 - model "B"

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 25.

05.04.2013 - gilbert

pôvodné riadidlá na modeli A

05.04.2013 - gilbert

modernejšie širšie riadidlá boli aj na modeli A

05.04.2013 - gilbert

detail na riadidlá už len na modeloch B

05.04.2013 - gilbert

550 domáca verzia s nepôvodným klaksónom pionier Donutil

05.04.2013 - gilbert

550 exportná verzia pre Anglicko

05.04.2013 - gilbert

550 exportná verzia pre Indiu

05.04.2013 - gilbert

popiska k článku

05.04.2013 - gilbert

veľká séria pre zamestnancov železiarní

05.04.2013 - gilbert

jazda stepilej panenky

05.04.2013 - gilbert

čo myslíte koľkí sa vezú na jednohrbe

05.04.2013 - gilbert

jazda po zadnom, nič mimoriadne

05.04.2013 - gilbert

jazda v motocyklovej sezóne

05.04.2013 - gilbert

jazda mimo motocyklovej sezóny

05.04.2013 - gilbert

jednohrb ako približovadlo na pretekoch v šprinte

05.04.2013 - gilbert

pre súčasnosť typický depozitný stav-vrak

05.04.2013 - gilbert

podobný depozitný stav -vrak

05.04.2013 - gilbert

torzo bez motora modelu B

05.04.2013 - gilbert

opäť nekompletný jednohrb

05.04.2013 - gilbert

jednohrb na titulke knihy, plnej dohád s málo faktami

05.04.2013 - gilbert

jednohrb na titulke inej knihy plnej dohadov

05.04.2013 - gilbert

inzertné foto skladačiek z modelov B a C

05.04.2013 - gilbert

skladačka modelu 550 B a 555

05.04.2013 - gilbert

motocykel vystavený v múzeu, žiaľ len skladačka modelov B a C

05.04.2013 - gilbert

najpresvedčivejšie foto porenovačného modelu B

05.04.2013 - gilbert

dobová reklama

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »