ISSN 1336-6491 | Online: 1876 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Odľahčené Jednosedadláky v teréne II

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Odľahčené Jednosedadláky v teréne II

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 29.

04.06.2016 - gilbert

dobová terénka so svetlami a húkačkou

04.06.2016 - gilbert

cross s prepracovanou kyvnou vidlicou z typu 550

04.06.2016 - gilbert

v čase mojej školáckej kariéry crossára takto vyzerala väčšina našich strojov

04.06.2016 - gilbert

vidím, že odkrytovanie prežíva dodnes

04.06.2016 - gilbert

prepracovaná zadná kyvka a trialové výfukové potrubie

04.06.2016 - gilbert

stroje, ktoré ma naštartovali I

04.06.2016 - gilbert

týmito 50-kami som sa inšpiroval

04.06.2016 - gilbert

Fantic internet foto I

04.06.2016 - gilbert

nakoniec aj v SM zväzarmovské enduro Pionier malo podobné podsedadlové panely ako moje enduro druhý model

04.06.2016 - gilbert

dozrela kombinácia čierno-zlaté prevedenie prvého modelu

04.06.2016 - gilbert

nakoniec mi učarovala táto modrá, Fantic internetfoto II

04.06.2016 - gilbert

midicross s rámom 555

04.06.2016 - gilbert

malý šampión a jeho minicross

04.06.2016 - gilbert

nádrž Jawetta Sport

04.06.2016 - gilbert

cross s neupravovaným rámom

04.06.2016 - gilbert

prestavaný rám 555 na 550 s jedným tlmičom

04.06.2016 - gilbert

podobné prevedenie no s dvoma tlmičmi pod sedadlom

04.06.2016 - gilbert

prepracovaná zadná kyvka a nádrž Manet

04.06.2016 - gilbert

na tomto prestavanom crosse 550+555 plasty len hyzdia pohľad

04.06.2016 - gilbert

účel a estetika v príjemnej symbióze

04.06.2016 - gilbert

tento pohľad ale naznačuje, že estetika nezaručí výhru, ale účel áno

04.06.2016 - gilbert

nádrž 555 a rám 05 pionier cup

04.06.2016 - gilbert

nádrž 555 a rám 21, či 23

04.06.2016 - gilbert

nádrž 555, rám 21 a spevňovacie nosníky

04.06.2016 - gilbert

nádrž 555 a rám 05, či 20 spevňovaný aj s nosníkom pre nádrž

04.06.2016 - gilbert

nádrž 555 rám 05, či 20 s nosníkom pre nádrž

04.06.2016 - gilbert

nádrž 555  rám 05 s nosníkom pre nádrž a sedlo

04.06.2016 - gilbert

nádrž 555 prepracovaný rám na monocross s jedným tlmičom

04.06.2016 - gilbert

motor 555 rám s prestavanou zadnou vidlicou

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »