ISSN 1336-6491 | Online: 2037 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Pionier v Indii

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Pionier v Indii

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 21.

10.06.2011 - gilbert

Prototyp Pioniera pre Indiu z P. Bystrice

10.06.2011 - gilbert

Indický Pionier klasika

10.06.2011 - gilbert

Sedadlo Pionera pre troch pasažierov

10.06.2011 - gilbert

Yezdi Pionier a Yezdi Jawa kývačka

10.06.2011 - gilbert

Indický Pionier so svetlom J 20 objem 60 ccm

10.06.2011 - gilbert

Zadné tlmiče z kývačky a predné zvýšené

10.06.2011 - gilbert

Detail na motor z prava

10.06.2011 - gilbert

Detail na motor z ľava

10.06.2011 - gilbert

Verzia Black

10.06.2011 - gilbert

Indický Pionier s prednou časťou á la Mustang

10.06.2011 - gilbert

Jet 60 s radením rýchlostí ako Stadion

10.06.2011 - gilbert

Verzia s mriežkou proti vniknutiu indických šiat do zadného kolesa

10.06.2011 - gilbert

Detail na predsunuté stupačky a páku brzdy modernizovaného Jetu

10.06.2011 - gilbert

Detail na radiacu trojrýchlostnú páku

10.06.2011 - gilbert

Detail na podsedadlový priestor a ľavostranný štartovací pedál

10.06.2011 - gilbert

Posledná verzia Yezdi Colt GLX 60 ccm

10.06.2011 - gilbert

Reklamný plagát na COLT

10.06.2011 - gilbert

Skúter s bantamovými kolesami

10.06.2011 - gilbert

Cestná pretekárska 50 ka

10.06.2011 - gilbert

Yezdi 50 jet racing

10.06.2011 - gilbert

Yezdi 50 jet racing bez plexiskla

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »