ISSN 1336-6491 | Online: 2323 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Italy trip 2013

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Italy trip 2013

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 31.

09.08.2013 - 77speedy

smer Stelvio

09.08.2013 - 77speedy

Stelvio, celá skupina

09.08.2013 - 77speedy

Stelvio a Petra5

09.08.2013 - 77speedy

cesta do Livigna

09.08.2013 - 77speedy

cesta do Livigna riadne kľukatá

09.08.2013 - 77speedy

Livigno

09.08.2013 - 77speedy

passo Gavia

09.08.2013 - 77speedy

cesta na Gavio

09.08.2013 - 77speedy

cesta smer Trento

09.08.2013 - 77speedy

Lago di Molveno príjemné tiché miestečko

09.08.2013 - 77speedy

Lago di Molveno

09.08.2013 - 77speedy

Riva del Garda

09.08.2013 - 77speedy

Lago di Garda a nocľažné miesto

09.08.2013 - 77speedy

Lago di Garda & Mirec & labute

09.08.2013 - 77speedy

okolie Aica di Sopra1

09.08.2013 - 77speedy

okolie Tiersu

09.08.2013 - 77speedy

passo Nigra

09.08.2013 - 77speedy

passo Nigra a výhľady z neho

09.08.2013 - 77speedy

passo Pordoi a okolie

09.08.2013 - 77speedy

passo Pordoi a zjazd

09.08.2013 - 77speedy

passo Pordoi

09.08.2013 - 77speedy

passo Campolongo2

09.08.2013 - 77speedy

passo Gardena scenéria

09.08.2013 - 77speedy

passo Sella a okolie

09.08.2013 - 77speedy

passo Sella a zvieratka pri chate

09.08.2013 - 77speedy

cesta na passo Falzarego

09.08.2013 - 77speedy

passo Falzarego a čezeta

09.08.2013 - 77speedy

passo Giau & Jano

09.08.2013 - 77speedy

passo Giau a Jawka

09.08.2013 - 77speedy

passo Giau a scenéria

09.08.2013 - 77speedy

Mangárt & motopartia

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »