Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2576 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Jarné prázdniny - prvýkrát bez snehu, no na dvoch kolesách

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Jarné prázdniny - prvýkrát bez snehu, no na dvoch kolesách

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 96.

27.03.2024 - gilbert

Liptovský Mikuláš

27.03.2024 - gilbert

maľovaná mapka Liptovského Jána

27.03.2024 - gilbert

prvý z kaštieľov

27.03.2024 - gilbert

popiska k prvému kaštieľu

27.03.2024 - gilbert

druhý kaštieľ kedysi ako kúpeľný hotel internet

27.03.2024 - gilbert

Svätojánsky kaštieľ ako súčasný hotel internet

27.03.2024 - gilbert

tretí kaštieľ Nemešovský-Barnovský 1588

27.03.2024 - gilbert

štvrtý kaštieľ kúria rodu Szentiványi Šándorovský kaštieľ

27.03.2024 - gilbert

piaty kaštieľ Nyárovský Špilberg 1587

27.03.2024 - gilbert

piaty kaštieľ 2

27.03.2024 - gilbert

šiesty kaštieľ Ľubych

27.03.2024 - gilbert

sýpka šiesteho kaštieľa

27.03.2024 - gilbert

penzion u Rudolfa internet

27.03.2024 - gilbert

siedmy kaštieľ Rutkajovský kaštiel

27.03.2024 - gilbert

kaštieľ Kasíno II

27.03.2024 - gilbert

kaštieľ Kasíno III

27.03.2024 - gilbert

kaštieľ Kasíno I

27.03.2024 - gilbert

oživí niekto túto romantickú ruinu

27.03.2024 - gilbert

pohľad z mosta pod rozhľadňou

27.03.2024 - gilbert

chodníček k rozhľadni

27.03.2024 - gilbert

pohľad na masívy Tatier

27.03.2024 - gilbert

dnes už neexistujúce kúpele v Liptovskom Jáne I internet

27.03.2024 - gilbert

dnes už neexistujúce kúpele v Liptovskom Jáne II

27.03.2024 - gilbert

mincovňa a banské múzeum I

27.03.2024 - gilbert

mincovňa a banské múzeum II

27.03.2024 - gilbert

provizórne exponáty pod holým nebom

27.03.2024 - gilbert

historické sýpky fungujú dnes ako penzión I

27.03.2024 - gilbert

historické sýpky fungujú dnes ako penzión II

27.03.2024 - gilbert

katolícky kostolík aj s katakombami je funkčný

27.03.2024 - gilbert

interiér kostolíka

27.03.2024 - gilbert

stropné fresky

27.03.2024 - gilbert

kaštieľ na námestí

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »