ISSN 1336-6491 | Online: 2205 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Juhom Maroka

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Juhom Maroka

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 134.

09.04.2010 - haro007

Pred cestou: Haro, Slavov otec, Karči, Slavo

09.04.2010 - haro007

Španielsko, Sierra Nevada

09.04.2010 - haro007

Maroko, tesne po prechode hraníc

09.04.2010 - haro007

Zátišie s Marockým vládcom

09.04.2010 - haro007

Zelený sever Maroka

09.04.2010 - haro007

Zelený sever

09.04.2010 - haro007

Cédrová rezervácia

09.04.2010 - haro007

Stolovanie pod cédrami

09.04.2010 - haro007

Slovenská pažravosť v Afrike

09.04.2010 - haro007

Stúpame do hôr

09.04.2010 - haro007

Planina 2.200 m.n.m.

09.04.2010 - haro007

Vykladáme v Les Dunes D´or

09.04.2010 - haro007

Karči - prvé zapadnutie

09.04.2010 - haro007

Karči sa učí

09.04.2010 - haro007

Slavo s ťavami

09.04.2010 - haro007

V pozadí duny Erg Chebbi

09.04.2010 - haro007

Nebezpečne vytunené plexi

09.04.2010 - haro007

Poludňajšia vyhňa v sypkom piesku

09.04.2010 - haro007

Slavo a Karči po prvom jazdení

09.04.2010 - haro007

Pravidelne sa opakujúci pohľad na Karčiho - furt tunil

09.04.2010 - haro007

Duny

09.04.2010 - haro007

Priečne cez hrebene dún

09.04.2010 - haro007

Môj krásny držkopád

09.04.2010 - haro007

Porada na dune

09.04.2010 - haro007

Výškové maximum z prvého dňa

09.04.2010 - haro007

Portugalci na dunách to vedeli

09.04.2010 - haro007

Check point Touareg Rally

09.04.2010 - haro007

Médchen

09.04.2010 - haro007

Touareg Rally

09.04.2010 - haro007

Touareg Rally

09.04.2010 - haro007

Touareg Rally

09.04.2010 - haro007

Záverečný výjazd pieskovej etapy Rally

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »