Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1325 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31050
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18243)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12807)

Video-Foto Galéria - KTM 690 Rally Replica

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

KTM 690 Rally Replica

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 33.

16.12.2011 - haro007

Po kúpe - rozbité všetky ložiská podvozku...

16.12.2011 - haro007

...aj v krku riadenia...

16.12.2011 - haro007

...všetko domlátené a hrdzavé...

16.12.2011 - haro007

...kapotáže a plasty na šrot...

16.12.2011 - haro007

...ale motor ide fasa!

16.12.2011 - haro007

Galeje s kapotami a nádržami - všade po 10 vrstiev sfušovanej farby

16.12.2011 - haro007

Po oprave, gitovaní a nástreku

16.12.2011 - haro007

Vymenené ložiská, platničky, reťaz a kadečo iné...

16.12.2011 - haro007

Detail mohutného rámu

16.12.2011 - haro007

Konzola

16.12.2011 - haro007

Peťo Sivák kompletuje

16.12.2011 - haro007

V tejto fáze sme si gratulovali, že všetko pasuje

16.12.2011 - haro007

Kompletka, iba sedačku neskôr prečalúnil ItaloFighter

16.12.2011 - haro007

Dokončená kráska

16.12.2011 - haro007

V tejto chvíli bez škrabanca (dnes poriadne domlátená)

16.12.2011 - haro007

Sponzori na kapote

16.12.2011 - haro007

Detail účinného štítu

16.12.2011 - haro007

S vysokým blatníkom, ale mierne horšie chladí

16.12.2011 - haro007

Predná konzola

16.12.2011 - haro007

Priehradový rám s motorom

16.12.2011 - haro007

Veľký airbox aj filter

16.12.2011 - haro007

Zadná nádrž s baterkou a  poistkami. Za ňou v blatníku skrinka, na boku držiak výfuku

16.12.2011 - haro007

Sparťanská prístrojovka (dole chýba ešte ICO, ďalšie ICO a IMO sú nad roadbookom. Všetky ich ovládače sú vľavo

16.12.2011 - haro007

Osvedčený tlmič riadenia

16.12.2011 - haro007

Účinný olejový chladič

16.12.2011 - haro007

Predný plávajúci kotúč

16.12.2011 - haro007

Jedna z dvoch dolných skriniek

16.12.2011 - haro007

KTM 660 Factory Replica - úspešná a robustná predchodkyňa. Mierne ťažšia a slabšia

16.12.2011 - haro007

Kapoty odstrojíte za sekundy, predné nádrže za minúty

16.12.2011 - haro007

V akcii

16.12.2011 - haro007

V akcii

16.12.2011 - haro007

Katroš prezentuje motorku

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Motozem

indien-demo-zv-05-2025

yamaha_tour-side-05-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »