ISSN 1336-6491 | Online: 2763 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Kufre na Dragstara - Ak si nespokojný, urob si to sám. :)

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Kufre na Dragstara - Ak si nespokojný, urob si to sám. :)

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 48.

10.10.2016 - parasano

Najskôr som vyrobil bokorysný model z plastu tak, aby sa vošiel medzi zadný padák a smerovku.

10.10.2016 - parasano

Prekreslené na extrudovaný polystyrén (lepšie sa s ním pracuje), vyrezané pravý a ľavý bočný kufor (dva a dva diely) a zlepené silikónovým tmelom. Potom som jemne zlepil (aby som ich neskôr ľahšie oddelil) oba bočné kufre, aby pri brúsení bola čo najviac dodržaná pravouhlosť, presnosť a súmernosť.

10.10.2016 - parasano

Po oddelení nasledovala skúška priložením k mašine.

10.10.2016 - parasano

Po oddelení nasledovala skúška priložením k mašine.

10.10.2016 - parasano

 Nakreslené línie pre presné orezávanie a obrusovanie.

10.10.2016 - parasano

Orezané... (Na foto nehľadaj žiadnu romantiku, tak vyšlo. :)) )

10.10.2016 - parasano

Obrúsené... Koľko orezať a obrúsiť záleží na tom, aký tvar kufrov si zvolíme.

10.10.2016 - parasano

Znova skúška. Tu treba pripomenúť, že akékoľvek skúšky je potrebné vykonávať pri mašine spustenej na zem, nie na zdviháku. Na zdviháku sú kolesá spustené úplne dole ale na zemi budú vo vzťahu k rámu a tiež ku kufrom vyššie a môže dojsť k dotýkaniu sa a narážaniu jednotlivých častí do seba pri pružení za jazdy. Je nutné na túto vôľu pohybu pamätať. Ja som nepamätal, tak som musel neskôr upraviť pár detailov ale našťastie som na to prišiel celkom skoro. :)

10.10.2016 - parasano

Znova skúška. Tu treba pripomenúť, že akékoľvek skúšky je potrebné vykonávať pri mašine spustenej na zem, nie na zdviháku. Na zdviháku sú kolesá spustené úplne dole ale na zemi budú vo vzťahu k rámu a tiež ku kufrom vyššie a môže dojsť k dotýkaniu sa a narážaniu jednotlivých častí do seba pri pružení za jazdy. Je nutné na túto vôľu pohybu pamätať. Ja som nepamätal, tak som musel neskôr upraviť pár detailov ale našťastie som na to prišiel celkom skoro. :)

10.10.2016 - parasano

Medzery medzi jednotlivými dielmi polystyrénu (PS) som vyplnil expanznou penou a po vyzretí orezal a obrúsil. Tento krok by som na budúce už vynechal, pretože to stačí prelepiť nejakou páskou, najlepšie asi baliacou, ktorá sa nebude odlepovať a neprepustí epoxidovú živicu pri laminovaní. Páska splní efekt a je to rýchlejšie, lacnejšie a menej prácne.

10.10.2016 - parasano

Podobne som vybrúsil aj zadný kufor.

10.10.2016 - parasano

Podobne som vybrúsil aj zadný kufor.

10.10.2016 - parasano

Skúška...

10.10.2016 - parasano

Snažil som sa vytmeliť všetky nerovnosti, aby bol vnútorný povrch kufrov čo najhladší. Aj tu platí, stačí prelepiť páskou a nezdržiavať sa.

10.10.2016 - parasano

Prvá vrstva sklolaminátu.

10.10.2016 - parasano

Prvá vrstva sklolaminátu.

10.10.2016 - parasano

Po nanesení 4-5 vrstiev sklolaminátu som sa pustil do vyrezávania otvorov. Je nutné dať aspoň 4 vrstvy sklolaminátu kvôli pevnosti kufrov. Ak ich bude menej, po vydlabaní PS budú kufre príliš mäkké. Vyrezával som priamočiarou pílou. Treba si uvedomiť, aký tvar veka chceme, do ktorej strany sa bude otvárať a ak kufor osadíme na mašinu, aby sa dal bez problémov otvoriť. Preto aj zámky a pánty by sme mali mať vybraté už vopred a premyslené, čo a ako.

10.10.2016 - parasano

Po nanesení 4-5 vrstiev sklolaminátu som sa pustil do vyrezávania otvorov. Je nutné dať aspoň 4 vrstvy sklolaminátu kvôli pevnosti kufrov. Ak ich bude menej, po vydlabaní PS budú kufre príliš mäkké. Vyrezával som priamočiarou pílou. Treba si uvedomiť, aký tvar veka chceme, do ktorej strany sa bude otvárať a ak kufor osadíme na mašinu, aby sa dal bez problémov otvoriť. Preto aj zámky a pánty by sme mali mať vybraté už vopred a premyslené, čo a ako.

10.10.2016 - parasano

Po vydlabaní PS z kufrov som tmelil a brúsením zarovnával dosadacie hrany pre veká. Ale ! Nevydlabať všetok PS. Po obvode hrany nechať PS cca 10cm do hĺbky a 5cm do šírky. Toto zaručí, že hrana kufra zostane stále pevná, aj keď vnútro kufra bude už bez PS a steny kufra už budú mierne pružiť. Do tohoto PS pozorne vyrezať 0,5-1cm širokú a cca 2cm hlbokú drážku po obvode kufra tesne pri stene, do ktorej natlačiť dvojzložkový epoxidový tmel so skleným vláknom. Po vytvrdnutí tmelu odstrániť všetok PS. Tento postup zaistí, že hrana kufra ostane tvarovo nemenná a môžeme presne dotvarovať dosadacie hrany kufra a jeho veka. Tento postup som použil ako pre kufre, tak aj pre ich veká.

10.10.2016 - parasano

Po vydlabaní PS z kufrov som tmelil a brúsením zarovnával dosadacie hrany pre veká. Ale ! Nevydlabať všetok PS. Po obvode hrany nechať PS cca 10cm do hĺbky a 5cm do šírky. Toto zaručí, že hrana kufra zostane stále pevná, aj keď vnútro kufra bude už bez PS a steny kufra už budú mierne pružiť. Do tohoto PS pozorne vyrezať 0,5-1cm širokú a cca 2cm hlbokú drážku po obvode kufra tesne pri stene, do ktorej natlačiť dvojzložkový epoxidový tmel so skleným vláknom. Po vytvrdnutí tmelu odstrániť všetok PS. Tento postup zaistí, že hrana kufra ostane tvarovo nemenná a môžeme presne dotvarovať dosadacie hrany kufra a jeho veka. Tento postup som použil ako pre kufre, tak aj pre ich veká.

10.10.2016 - parasano

Ďalšia vrstva sklolaminátu na spevnenie okrajov hrany otvoru. Tu je vidieť čierne penové nalepovacie tesnenie na dvere rôznej hrúbky ako podklad na hrubé vytvarovanie dosadacej hrany. A na to polyesterový karosársky tmel na presné tvarovanie. Dobre sa s ním robí. Na tmel vrstva - dve sklolaminátu. Po odstránení penového tesnenia som zospodu na vystuženie dal 2mm hrubú sendvičovú penu napustenú epoxidom.

10.10.2016 - parasano

Ďalšia vrstva sklolaminátu na spevnenie okrajov hrany otvoru. Tu je vidieť čierne penové nalepovacie tesnenie na dvere rôznej hrúbky ako podklad na hrubé vytvarovanie dosadacej hrany. A na to polyesterový karosársky tmel na presné tvarovanie. Dobre sa s ním robí. Na tmel vrstva - dve sklolaminátu. Po odstránení penového tesnenia som zospodu na vystuženie dal 2mm hrubú sendvičovú penu napustenú epoxidom.

10.10.2016 - parasano

Hrubé doladenie hrán zadného kufra a veka a kontrola doliehania veka.

10.10.2016 - parasano

Vrch bočného kufra, po okrajoch vytvrdený epoxidový tmel so skleným vláknom pre spevnenie hrany veka.

10.10.2016 - parasano

Aj toto sa stáva - rozliata rozrobená živica. To už nevyperieš. :)

10.10.2016 - parasano

Podložiť medzeru medzi kufrom a vekom pre tesnenie, presne vymerať a osadiť pánty.

10.10.2016 - parasano

Podložiť medzeru medzi kufrom a vekom pre tesnenie, presne vymerať a osadiť pánty.

10.10.2016 - parasano

Podložiť medzeru medzi kufrom a vekom pre tesnenie, presne vymerať a osadiť pánty.

10.10.2016 - parasano

Prípadné aj väčšie nepresnosti sa dajú veľmi dobre opraviť teplovzdušnou pištoľou. Jemne a trpezlivo nahriať, čo sa má opraviť a prispôsobiť. Teplota by mala byť asi taká, že na laminát bude skoro páliť ale nesmie sa spáliť. Zafixovať a nechať vychladnúť.

10.10.2016 - parasano

Pánty osadené a okraje pretmelené a prebrúsené.

10.10.2016 - parasano

Pánty osadené a okraje pretmelené a prebrúsené.

10.10.2016 - parasano

Priložené k mašine na zakreslenie polohy voči rámu.

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »