ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Late Balkan Trip 2015

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Late Balkan Trip 2015

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 202.

13.05.2016 - erbe

Vyrážame

13.05.2016 - erbe

Po neplánovanej plastike kufrov

13.05.2016 - erbe

Upršané Maďarsko

13.05.2016 - erbe

Rumunsko a hľadanie nocľahu

13.05.2016 - erbe

Miesto sme našli. Od radosti som motorku hodil o zem.

13.05.2016 - erbe

Ráno pred odchodom

13.05.2016 - erbe

Nečakané úseky dlažobných kociek v horách

13.05.2016 - erbe

Klesanie do Cavnic

13.05.2016 - erbe

Rytieri v Bogdan voda

13.05.2016 - erbe

Severný Maramureš

13.05.2016 - erbe

Končí nám cesta, začína zábava

13.05.2016 - erbe

Fontána pre Lukáša

13.05.2016 - erbe

Stúpame na sedlo Prislop

13.05.2016 - erbe

Ďalšie odloženie, tento krát s následkami na štruktúre kufra

13.05.2016 - erbe

Hlavami v oblakoch. 5 stupňov a mokro.

13.05.2016 - erbe

Tesne pod úrovňou oblačnosti a zároveň sedlom Prislop

13.05.2016 - erbe

Sedlo Prislop. Deja vu z mája. Akurát sneh zmizol

13.05.2016 - erbe

Následky pádu

13.05.2016 - erbe

Trochu s mi zmenšil využiteľný priestor

13.05.2016 - erbe

Vatra Dornei

13.05.2016 - erbe

Ďalšie upršané ráno. Opúšťame Vatra Dornei

13.05.2016 - erbe

Niekde pred Turdou

13.05.2016 - erbe

Kde lepšie napasieš ovce ako v privádzači

13.05.2016 - erbe

Cheile Turzi

13.05.2016 - erbe

Agroturistický camp site

13.05.2016 - erbe

Operácia Transalp 2.0

13.05.2016 - erbe

Camp site pri Cheile Turzi

13.05.2016 - erbe

Koťo dorazil

13.05.2016 - erbe

Ráno nás víta hmla

13.05.2016 - erbe

Hlavne všetko dobre upevniť

13.05.2016 - erbe

Salina de Turda

13.05.2016 - erbe

Salina de Turda

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 6 7 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »