ISSN 1336-6491 | Online: 2685 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Malokarpatská Tatra veterán rely – Šenkvice zero 2015

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Malokarpatská Tatra veterán rely – Šenkvice zero 2015

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 36.

25.11.2015 - gilbert

konečne sa v Šenkviciach spolu prezentoval obe stíhačky Jawa 350

25.11.2015 - gilbert

vydarená replika prvého auta Tatra z Kopřivnice

25.11.2015 - gilbert

panoráma námestia s veteránmi

25.11.2015 - gilbert

panoráma námestia s veteránmi

25.11.2015 - gilbert

Škoda 100 bolo moje prvé auto

25.11.2015 - gilbert

 prezidenská aerodynamická Tatra

25.11.2015 - gilbert

 skoro celkom prvé a skoro celkom posledné prevedenia aerodynamických Tatier

25.11.2015 - gilbert

 vojenská dvojnápravová maringotka Tatra

25.11.2015 - gilbert

 bojový vojnový KDF

25.11.2015 - gilbert

 bojový Škoda 1201 Tudor

25.11.2015 - gilbert

 najzaujímavejšie vozidlo celého pelotónu

25.11.2015 - gilbert

 škoda, že to bola len replika

25.11.2015 - gilbert

 scivilizovaný vojenský side

25.11.2015 - gilbert

 tri netradičné krásavice

25.11.2015 - gilbert

 modernizovaná klasika

25.11.2015 - gilbert

 skoro motocykel VB

25.11.2015 - gilbert

 kývačkové športky Jawa-ČZ

25.11.2015 - gilbert

 klasické moto a kolárovský nákupný košík

25.11.2015 - gilbert

 motocyklové zátišie

25.11.2015 - gilbert

 moja prebudená šípková Ruženka v dobrej spoločnosti

25.11.2015 - gilbert

 skúška môjho stanivišťa

25.11.2015 - gilbert

 regulovčíci sa presúvajú na svoje stanovištia

25.11.2015 - gilbert

 títo dvaja  ostali pri podjazde

25.11.2015 - gilbert

 posledný opozdilec si to švihal skoro na kolene

25.11.2015 - gilbert

 komunikáciu medzi regulovčíkmi naraz prerušil vlak do Trnavy

25.11.2015 - gilbert

 podobne zahučala aj táto cisterna leteckého paliva Kerosin

25.11.2015 - gilbert

 anglická športová klasika Aston Martin

25.11.2015 - gilbert

 ostatný prototyp 613-ky

25.11.2015 - gilbert

 veteránmi sa kochal aj osamelý chopprista

25.11.2015 - gilbert

 sledoval červenú Aerovku

25.11.2015 - gilbert

 Tatrovke neodolali ani Škodováci

25.11.2015 - gilbert

 križovatkou preleteli ďalší veteránisti

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »