ISSN 1336-6491 | Online: 2205 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Moped Jawa 359

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Moped Jawa 359

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 28.

08.09.2012 - gilbert

Pedálové prototypy s dvomi páčkami na ľavom madle 1

08.09.2012 - gilbert

Yezdi Colt GLX 60 radenie otáčaním rukoväte aj s páčkou

08.09.2012 - gilbert

detail na radiacu trojrýchlostnú páku

08.09.2012 - gilbert

Najznámejší pedálový prototyp 3

08.09.2012 - gilbert

prvé prototypy privezené z Prahy do P. Bystrice

08.09.2012 - gilbert

pravý stroj mal chrómovú prednú vidlicu a zadné svetlo

08.09.2012 - gilbert

ľahší prototyp len s odrazkou v zadu

08.09.2012 - gilbert

Dve páčky v ľavo a radenie v pravo

08.09.2012 - gilbert

Skútrové riešenie vhodné aj pre dámy

08.09.2012 - gilbert

Motor s ležatým valcom a pedálmi

08.09.2012 - gilbert

Výfuk zakončený rybím chvostom

08.09.2012 - gilbert

Okrytovaný svetlomet a  trojlitrová nádrž s logom Pionier

08.09.2012 - gilbert

Schéma zadnej vidlice

08.09.2012 - gilbert

Zalomené riadidlá a tachometer

08.09.2012 - gilbert

Sedadlo s malou kapotážou

08.09.2012 - gilbert

Prototyp oskútrovaného mopeda

08.09.2012 - gilbert

Moped Jawa 50 tváriaci sa ako Pionier 555

08.09.2012 - gilbert

Moped Jawa 50 tváriaci sa ako Pionier 555_1

08.09.2012 - gilbert

Popiska k prototypu privezeného z Prahy

08.09.2012 - gilbert

Radenie rýchlostí pravou rukou otáčaním celej rukoväte

08.09.2012 - gilbert

Prototyp s ovládaním zadnej brzdy pedálmi radenie ľavou rukou

08.09.2012 - gilbert

Schéma brzdenia pedálmi

08.09.2012 - gilbert

Radenie rýchlostí ľavou rukou

08.09.2012 - gilbert

Radiaci kolík na pravom madle

08.09.2012 - gilbert

Yezdi-colt bez nožnej radiacej páčky

08.09.2012 - gilbert

Prototyp bez zadnej brzdy

08.09.2012 - gilbert

Koleso s polonábojovou brzdou

08.09.2012 - gilbert

Brzda sa ovládala pedálmi,radenie pravou rukou

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »