ISSN 1336-6491 | Online: 2763 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Motoride Sand Rally 2011 z pohľadu českého brata Čibusa

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Motoride Sand Rally 2011 z pohľadu českého brata Čibusa

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 118.

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 040

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 039

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 038

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 037

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 036

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 035

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 034

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 033

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 032

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 031

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 030

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 029

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 028

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 027

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 026

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 025

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 024

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 023

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 022

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 021

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 020

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 019

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 018

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 017

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 016

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 015

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 014

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 013

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 012

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 011

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 010

24.05.2011 - MartineR

Motoride Sand Rally 2011 009

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »