Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Musandam, brána do Perzského zálivu

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Musandam, brána do Perzského zálivu

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 65.

02.10.2015 - BOSS

Mapa Musandam s bodmi záujmu

02.10.2015 - BOSS

Cesta z Ras al Khaimah k hranici

02.10.2015 - BOSS

SAE hranice

02.10.2015 - BOSS

SAE hranice

02.10.2015 - BOSS

SAE hranice od Ománu

02.10.2015 - BOSS

Víza aplikácia

02.10.2015 - BOSS

Čakanie celkovo 2:15 hod

02.10.2015 - BOSS

Ománske hranice

02.10.2015 - BOSS

Cesta od hranice smer Khasab

02.10.2015 - BOSS

Cesta od hranice smer Khasab

02.10.2015 - BOSS

Cesta od hranice smer Khasab

02.10.2015 - BOSS

Cesta od hranice smer Khasab

02.10.2015 - BOSS

Stúpanie

02.10.2015 - BOSS

Koza vs. koza

02.10.2015 - BOSS

Záliv od cesty

02.10.2015 - BOSS

Záliv

02.10.2015 - BOSS

Stúpanie

02.10.2015 - BOSS

Lulu market

02.10.2015 - BOSS

Mladý drifter

02.10.2015 - BOSS

Dhow tradičná loď

02.10.2015 - BOSS

Pevnosť

02.10.2015 - BOSS

Bassa pláž vstup

02.10.2015 - BOSS

Bassa pláž

02.10.2015 - BOSS

Plážova výzdoba

02.10.2015 - BOSS

Hviezdna noc

02.10.2015 - BOSS

Vstávam 2 deň

02.10.2015 - BOSS

Pláž

02.10.2015 - BOSS

Pláž a môj bivak

02.10.2015 - BOSS

Ráno na 3 deň

02.10.2015 - BOSS

Raňajky

02.10.2015 - BOSS

Ráno je chladno

02.10.2015 - BOSS

Akáciové údolie

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »