Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1942 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Oldtimer Moto Show Červeník 2015

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Oldtimer Moto Show Červeník 2015

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 39.

20.07.2015 - Retro

Suzuki RG 500, Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Suzuki RG 500, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Suzuki RG 500, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Ariel 5-6HP 1916, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Ariel 5-6HP 1916, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

BSA 500 OHV Sloper, Oldtimer Moto Show Červeník 2015,

20.07.2015 - Retro

BSA 500 OHV Sloper, Oldtimer Moto Show Červeník 2015,

20.07.2015 - Retro

Rudge Ulster 500 Oldtimer Moto Show Červeník 2015,

20.07.2015 - Retro

Laurin&Klement, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Laurin&Klement, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Douglas 500 1928, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Parilla 175, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Ducati 98, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

MV Agusta 150, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Jawa 250 2V, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Yamaha 350, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Jawa 250 2V, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Jawa 350 Bizon, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Bimota YB6, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Ducati SS 750, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Ducati SS 750, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Kawasaki Z650, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Jawa 250 Junior, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Jawa 185 Specia,l Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

ČZ 250 Enduro, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Jawa 350 4V, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Jawa 350 4V, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Jawa 250 2V, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Moto Guzzi 850 LeMans, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

20.07.2015 - Retro

Indian Big Chief 1200, Oldtimer Moto Show Červeník 2015

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »