ISSN 1336-6491 | Online: 1771 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Pérák Grand Prix Bernolákovo 31.5.2014 - Bernolákovský festival veteránov

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Pérák Grand Prix Bernolákovo 31.5.2014 - Bernolákovský festival veteránov

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 45.

16.06.2014 - gilbert

internetová upútavka

16.06.2014 - gilbert

program akcie

16.06.2014 - gilbert

plán trate aj s popisom

16.06.2014 - gilbert

transprent ako orientačný bod

16.06.2014 - gilbert

jeden exponát ekologického veterána

16.06.2014 - gilbert

cestné pretekové Mustangy Kročkovcov

16.06.2014 - gilbert

jedného sedlal Kročka senior a druhého Kročka junior nezistil som ktorého ktotý

16.06.2014 - gilbert

dvadsiatka bez reumaplechov

16.06.2014 - gilbert

klasik 555, no s linkovaním z laminátového prototypu

16.06.2014 - gilbert

zátišie s veteránmi v rôznom štádiu - od nálezového stavu cez prestavbu po celkovú renováciu

16.06.2014 - gilbert

Stadion S11v tieni pod stromami

16.06.2014 - gilbert

modernejší Stadion S22 s dvoma prilbami len pre jazdca

16.06.2014 - gilbert

následníci mopeda Jawa 359 Jawetta a Pionier

16.06.2014 - gilbert

iná Jawetta vynímajúca sa medzi pérákmi

16.06.2014 - gilbert

nezmary z Považia Mustang, Krosa 90 a jej preteková mutácia

16.06.2014 - gilbert

dôsledne zrenovovaný Zundapp, Mustang a MZ-ta

16.06.2014 - gilbert

rýchla oprava spojky, či karburátora za asistencie Babetty 210

16.06.2014 - gilbert

ukážka konštrukčnej rozmanitosti značky Puch

16.06.2014 - gilbert

péráková sekcia s talianskym mopedom v popredí

16.06.2014 - gilbert

malá Honda Dax so štvortaktným motorom-praotcom všetkých  ázijských replík

16.06.2014 - gilbert

pravdepodobná netóvarenská prestavba 90-ky na cestný špeciál

16.06.2014 - gilbert

péráky v atypických farebných kombináciách

16.06.2014 - gilbert

kývačkové zátišie, v pozadí side+PAV

16.06.2014 - gilbert

exotický Cafe Racer Honda

16.06.2014 - gilbert

ruský vojenský  side M72

16.06.2014 - gilbert

informačná tabuľa uprostred depa

16.06.2014 - gilbert

presun na štart šprintu

16.06.2014 - gilbert

skúter Tatran

16.06.2014 - gilbert

pérák ako blokáda pre plechovkárov

16.06.2014 - gilbert

súboj dvoch Puchistov

16.06.2014 - gilbert

stadionisti v akcii v oduševnenom pedálovaní

16.06.2014 - gilbert

Stadion S22 versus Jawetta

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »