ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Potulky Čiernou Horou

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Potulky Čiernou Horou

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 22.

14.08.2016 - sokym

naše spolutrpiteľky)))

14.08.2016 - sokym

teta Mary a jej dom v Bilije

14.08.2016 - sokym

raňajková pohoda u tety Mary

14.08.2016 - sokym

Pivsko jazero pri Plužine

14.08.2016 - sokym

Trsa - horský hotel MILOGORA

14.08.2016 - sokym

srdce Durmitoru

14.08.2016 - sokym

rieka Tara - pohľad z mosta

14.08.2016 - sokym

most cez rieku Tara

14.08.2016 - sokym

kláštor Morača

14.08.2016 - sokym

spoľahlivý parťák

14.08.2016 - sokym

kdesi na ceste do NP Lovčen

14.08.2016 - sokym

mauzóleum na vrchu NP Lovčen

14.08.2016 - sokym

vyhliadka z mauzólea

14.08.2016 - sokym

1. deň Martin - Osijek

14.08.2016 - sokym

2. deň Osijek - Foča - Pivsko jazero

14.08.2016 - sokym

3. deň Pivsko jazero - Durmitor - Crno jazero - Tara most - Žabljak

14.08.2016 - sokym

4. deň 1 Žabljak - Morača kláštor

14.08.2016 - sokym

4.deň 2 Morača kláštor - Skadarské jazero - Lovćen NP

14.08.2016 - sokym

5. deň 1 Lovcen - manastir Ostrog

14.08.2016 - sokym

5 .deň 2 manastir Ostrog - rafting camp Tara tour

14.08.2016 - sokym

6 .deň 1 rafting camp - Foča - Višegrad - Vlasenica - Lukavac

14.08.2016 - sokym

6. deň 2 Lukavac - Osijek

 

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »