ISSN 1336-6491 | Online: 1942 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Považskobystrický motocykel 2020

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Považskobystrický motocykel 2020

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 69.

08.09.2020 - gilbert

klasika Tatran 125

08.09.2020 - gilbert

IKONA Považskobystrický motocykel 2020 Tatran S125

08.09.2020 - gilbert

Jednohrb biely typ A

08.09.2020 - gilbert

Jednohrb maslový typ B

08.09.2020 - gilbert

štart jazdy pravidelnosti Jednohrba, skladačky Jednohrb a Babetty (chlapec na skladačke nemal čo byť)

08.09.2020 - gilbert

Jednosedadlák zrejme typ A, no s riadidlami 05

08.09.2020 - gilbert

Jednosedadlák s praktickými doplnkami a zrejme motorom 05

08.09.2020 - gilbert

cestovateľský Pionier, zrejme vylepšená 21-ka s reumaplechmi

08.09.2020 - gilbert

okapotovaný projekt s dvoma výfukmi a zrejme so zväčšeným objemom

08.09.2020 - gilbert

podľa bruška, tunela a rámu sa jedná o Pionier 21 s výfukmi Babetta

08.09.2020 - gilbert

pretekové Mustangy rodiny Kročkových

08.09.2020 - gilbert

najhlavnejší aktér výstavy Tatran 125 + prív. vozík Pav

08.09.2020 - gilbert

komentátori

08.09.2020 - gilbert

Tatran 125 deluxe

08.09.2020 - gilbert

Manet 100

08.09.2020 - gilbert

Manet-J.Berczller, M.Lasica, K.Štědrý, Jawetta-P.Mikulík v stoji Bratislava 1960

08.09.2020 - gilbert

cross prvej série

08.09.2020 - gilbert

Cross druhej série

08.09.2020 - gilbert

Trail druhej série

08.09.2020 - gilbert

zátišie PS 90 s Roadsterom v popredí s

08.09.2020 - gilbert

súťažný Tatran na pódiu prvé prevedenie

08.09.2020 - gilbert

súťažný Tatran na pódiu ostatné prevedenie

08.09.2020 - gilbert

vývojový team súťažných motocyklov

08.09.2020 - gilbert

staršie prevedenie

08.09.2020 - gilbert

novšie prevedenia I

08.09.2020 - gilbert

novšie prevedenia II

08.09.2020 - gilbert

novšie prevedenia III

08.09.2020 - gilbert

enduro Tatran mimo stánku

08.09.2020 - gilbert

enduro-trial Jagu

08.09.2020 - gilbert

jazda pravideľnosti

08.09.2020 - gilbert

enduro ČZ MTX

08.09.2020 - gilbert

zátišie aj s pôvodnými aktérmi (Z.Metzker)

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »