ISSN 1336-6491 | Online: 2131 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Pyreneje - od Atlantiku po Stredozemné more

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Pyreneje - od Atlantiku po Stredozemné more

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 23.

03.12.2013 - matus

Dune du Pyla - zaujímavý prírodný úkaz

03.12.2013 - matus

Traja králi na dune

03.12.2013 - matus

Ako v Alpách

03.12.2013 - matus

Chamón, či žambón, proste šunčička mňam mňam.

03.12.2013 - matus

Asfalt je Pyrenejách zväčša veľmi dobrý

03.12.2013 - matus

062

03.12.2013 - matus

Col d'Aubisque (1.709m)

03.12.2013 - matus

Chrbtom k vodopádu Gavarnie.

03.12.2013 - matus

Raz sa jazdí na passe a potom zasa v kaňone.

03.12.2013 - matus

Suché miesta striedajú zavodnené plochy.

03.12.2013 - matus

Nehaňte Karoo - za toto fakt nemôže

03.12.2013 - matus

Tak ako inde v horách, rovinka sa objaví len málokedy

03.12.2013 - matus

Rišo vo výjazde na Andorru.

03.12.2013 - matus

264

03.12.2013 - matus

266

03.12.2013 - matus

A tu už sme nad Andorrou, na ceste, ktorú nam poradil majiteľ kempu. V Andorre sa môže mimo cesty jazdiť všade - aj po singletrailoch (kt. využívajú mototrialisti) - a kde je to zakázané, tam je dopravná značka.

03.12.2013 - matus

Vicky schádza z najvyššieho kopca na okolí.

03.12.2013 - matus

Nad Andorrou

03.12.2013 - matus

Romana som zobral za seba a podarilo sa nainfikovať ho - dnes je tiež oranžový (690R)

03.12.2013 - matus

Stredné a východné Pyreneje boli občas výrazne sfarbené do červena.

03.12.2013 - matus

Typická Pyrenejská dedina. Ak sa chcete najesť, hľadajte tu - lacné (10-12€ za 3-chodový obed na os), fľaška vína za 1€, ale zároveň veľmi kvalitné a chutné jedlo podávané s úsmevom.

03.12.2013 - matus

Toto sme prešli.

03.12.2013 - matus

Koláž

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »