ISSN 1336-6491 | Online: 2434 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Retro spomienka na kontrolné preteky v motocrosse na jar 1997

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Retro spomienka na kontrolné preteky v motocrosse na jar 1997

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 25.

17.03.2020 - gilbert

01. titulka brožúrky

17.03.2020 - gilbert

02. prvá strana brožúrky

17.03.2020 - gilbert

03. nominačná listina I

17.03.2020 - gilbert

04. nominačná listina II

17.03.2020 - gilbert

05. nominačná listina III

17.03.2020 - gilbert

06. nominačná listina IV

17.03.2020 - gilbert

07. vtedy aktuálna mapka trate

17.03.2020 - gilbert

08. zadná strana brožúrky

17.03.2020 - gilbert

09. zmienka v regionálnej tlači

17.03.2020 - gilbert

10. zoraďovanie na štarte

17.03.2020 - gilbert

11. štart

17.03.2020 - gilbert

12. odštartované

17.03.2020 - gilbert

13. príprava na ďalší štart

17.03.2020 - gilbert

14. momentka z priestoru pre divákov I

17.03.2020 - gilbert

15. momentka z priestoru pre divákov II

17.03.2020 - gilbert

16. momentka z priestoru pre divákov

17.03.2020 - gilbert

17. presun medzi pretekmi I

17.03.2020 - gilbert

18. presun medzi pretekmi II

17.03.2020 - gilbert

19. upútavka na staršie preteky.

17.03.2020 - gilbert

20. momentka zo starších pretekov

17.03.2020 - gilbert

21. zadná strana výročnej brožúrky

17.03.2020 - gilbert

22. plagát na staršie podujatie v Šaštíne

17.03.2020 - gilbert

23. momentka z pretekov v Šaštíne - Strážach

17.03.2020 - gilbert

24. momentka z pretekov v Šaštíne - Strážach

17.03.2020 - gilbert

25. klasika v Šaštíne

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »