Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2685 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Retrospomienka na motocrossové preteky mládeže v sezóne 2001

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Retrospomienka na motocrossové preteky mládeže v sezóne 2001

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 61.

12.03.2022 - gilbert

titulka brožúrky

12.03.2022 - gilbert

druhá a tretia strana brožúrky

12.03.2022 - gilbert

štvrtá a piata strana brožúrky

12.03.2022 - gilbert

šiesta a siedma strana brožúrky

12.03.2022 - gilbert

ôsma a deviata strana brožúrky

12.03.2022 - gilbert

desiata a jedenásta strana brožúrky

12.03.2022 - gilbert

nominácia 50 ccm 5-8 r

12.03.2022 - gilbert

sponzori I

12.03.2022 - gilbert

nominácia 65 ccm a sponzori II

12.03.2022 - gilbert

nominácia 85 ccm nádeje

12.03.2022 - gilbert

sponzori III

12.03.2022 - gilbert

nominácia 85 ccm junior

12.03.2022 - gilbert

sponzori IV

12.03.2022 - gilbert

sponzori V

12.03.2022 - gilbert

sponzori VI

12.03.2022 - gilbert

sponzori VII

12.03.2022 - gilbert

mapka okolia Šenkvíc

12.03.2022 - gilbert

príhovor a mapka trate

12.03.2022 - gilbert

zadná strana brožúrky

12.03.2022 - gilbert

štart v jednom z tréningu

12.03.2022 - gilbert

velkáči si tiež nedarovali ani meter

12.03.2022 - gilbert

podobne to bolo aj na tomto štarte

12.03.2022 - gilbert

zreme štart z jednej z finálnych jázd

12.03.2022 - gilbert

malý šampión na veľkej lavici  zrejme M. Zaťko

12.03.2022 - gilbert

neznámy malý šampión

12.03.2022 - gilbert

malý šampión na veľkej lavici zrejme A. Buchstabierer

12.03.2022 - gilbert

jazdec zmiešanej triedy I

12.03.2022 - gilbert

jazdec zmiešanej triedy II

12.03.2022 - gilbert

jazdec zmiešanej triedy III

12.03.2022 - gilbert

trieda 85 J. Guštafík Vinosady

12.03.2022 - gilbert

85 nádeje M. Sukup a T. Merčák

12.03.2022 - gilbert

85 nádeje R. Klíma a P. Mrva zrejme

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »