ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Sleduj Motoride expedition Egypt 2006 naživo

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Sleduj Motoride expedition Egypt 2006 naživo

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 46.

14.09.2006 - Awia

Balenie GS - Pripravená na cestu - Awia Košice 10.9.2006

14.09.2006 - Harly

Bivakujeme pred Maeriste

14.09.2006 - Harly

Obedňajšia pauza za Teius.

14.09.2006 - Harly

Interhotel Russa, nocľah na benzínke

14.09.2006 - Harly

Pamätník slobody v národnom múzeu Shipka.

14.09.2006 - Harly

Turecké hranice.

14.09.2006 - Harly

Servis Hergiho motorky.

14.09.2006 - Harly

V Istanbule.

14.09.2006 - Harly

Pred jazerom Tuz Gulu

14.09.2006 - Harly

Pred Ankarou - Turecko

14.09.2006 - Harly

Nocujeme za mestom Aksaray v drevenej chatrči.

14.09.2006 - Harly

Teplota 38°C, Sýria sa blíži.

14.09.2006 - Harly

Prvé arabské mesto Aleppo v Sýrii, zapácha ako svet... Citadelu sme našli po cca hodine s pomocou Arabov.

14.09.2006 - Harly

Citadela Aleppo

14.09.2006 - Harly

Vodné kolesá Hama.

14.09.2006 - Harly

Posedenie s Ghazwanom - Homs.

14.09.2006 - Harly

Cesta púšťou na Palmyru.

14.09.2006 - Awia

Palmyra

14.09.2006 - Harly

Hergi zvažuje aké padáky by sa dali na ťavu vyrobiť a či nebude problém s chladením.

14.09.2006 - Harly

Ešte spolu v Palmyre. O 30 minút neskôr nám Hergi oznámil, že sa chce definitívne oddeliť...

14.09.2006 - Harly

Východ slnka v Bagdad Cafe 55, kde sme spali.

14.09.2006 - Awia

Bagdad Cafe 66 - tu sme si dali čaj, samozrejme zadarmo...

14.09.2006 - Harly

Maloula - miesto ranných kresťanov, sklané obydlia, bolo to tam naozaj zaujimave.

14.09.2006 - Harly

Starý Damasek. Výborné koláčiky sme dostali zadarmo + niečo ako tvaroh, sladké, vynikajúce.

14.09.2006 - Harly

Miesto nehody - Damasek.

14.09.2006 - Harly

Kufre sa osvedčili. Takto vyzerali upravené po nehode.

14.09.2006 - Harly

Jediné zranenie po nehode, popálenina na dlani.

14.09.2006 - Harly

Myslím, že táto unavená tvár nepotrebuje komentár.

14.09.2006 - Harly

Ráno v Ammane.

14.09.2006 - Harly

Jerash, zachovalé rímske a grécke mesto.

14.09.2006 - Harly

Mŕtve more - pláž, 409 metrov pod hladinou mora.

14.09.2006 - Harly

Výhľad z Jordánskeho masívu.

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »