ISSN 1336-6491 | Online: 2029 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Spomienka na prázdninové story školopovinných pod Karpatskými vrchmi.

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Spomienka na prázdninové story školopovinných pod Karpatskými vrchmi.

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 30.

29.07.2020 - gilbert

susedný dom tesne po vojne

29.07.2020 - gilbert

hlavný aktér letných prázdnin

29.07.2020 - gilbert

stará mapa Šenkvíc a okolia

29.07.2020 - gilbert

moje terirórium na rozjazdy 555

29.07.2020 - gilbert

dobová fotografia železničiarskeho domčeka na konci Trlínskej cesty za Šenkvicami

29.07.2020 - gilbert

železničiarsky domček od poľa, za ním bol bývalý násyp koňky

29.07.2020 - gilbert

na ľavo pôvodný násyp koňky a dvojkoľajky po odstránení koľajníc a trolejí

29.07.2020 - gilbert

za prvým výmoľom bol starý násyp a nedávny násyp dvojkoľajový

29.07.2020 - gilbert

dnešný nádejný Pionierkár z Bratislavy na tatkovom veteránskom stroji

29.07.2020 - gilbert

stanička Malé Tŕnie (Trlínok) za Slovenského štátu, kedy bola postavená

29.07.2020 - gilbert

pohľad na Malé Tŕnie aj s nákladným vlakom za mojich aktívnych prejazdov

29.07.2020 - gilbert

stanička bez koľajníc, ktoré idú po novej estakáde spred niekoľkých rokov

29.07.2020 - gilbert

pohľad z mojej strechy na polia okolo koľajníc dnes

29.07.2020 - gilbert

v bývalej pieskovni sme sa tiež bláznili

29.07.2020 - gilbert

aj takto sme skákali na Jednosedadlákoch

29.07.2020 - gilbert

tiež sme sa pred sekciou radili čo a ako

29.07.2020 - gilbert

o takéto momentky nebola núdza, ale bez divákov

29.07.2020 - gilbert

pieskovňa je už dávno  zasypaná, dnes je to súkromný pozemok s domom a malým jazierkom

29.07.2020 - gilbert

satelitná mapa presunu do Hája

29.07.2020 - gilbert

pohľad na Háj z mojej strechy

29.07.2020 - gilbert

pomníček pri ceste do Hája na pamiatku padlým vo vojne

29.07.2020 - gilbert

P. Srniš, tiež spočiatku brázdil poľné cesty a polia v okolí Zeleného (bývalý motocrossár z Poltára)

29.07.2020 - gilbert

na mieste niekdajších polí k Háju je teraz nová štvrť

29.07.2020 - gilbert

začiatok poľnej cesty do Hája dnes, na výlete s mojimi vnukmi

29.07.2020 - gilbert

takto pri Háji pózoval nejeden majiteľ Jednosedadláka

29.07.2020 - gilbert

horáreň dnes

29.07.2020 - gilbert

nový kríž pri vinohradoch na okraji Hája

29.07.2020 - gilbert

soška svätého Urbana patróna vinohradníkov na poľnej ceste oproti kostolu a dnešnej školy

29.07.2020 - gilbert

nielen na Slovensku, ale aj v Čechách sa posunovali školopovinní po okolí svojich domov (na snímke MM)

29.07.2020 - gilbert

skoro takto nejak vyzeral Jednosedadlák, keď sa vrátil do Cinobane rozobratý v 100-ke

 

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »