Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2685 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Spomienka na spoluprácu s časopisom Enduro Aktuál (rok 2003)

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Spomienka na spoluprácu s časopisom Enduro Aktuál (rok 2003)

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 22.

01.08.2023 - gilbert

Enduroaktuál 5-2003

01.08.2023 - gilbert

trialové podujatie v kameňolome

01.08.2023 - gilbert

Enduroaktuál 6-2003

01.08.2023 - gilbert

veterány pod Babou I

01.08.2023 - gilbert

Jawa Pérák Six days

01.08.2023 - gilbert

veterány pod Babou II

01.08.2023 - gilbert

Jawa Trial

01.08.2023 - gilbert

ČZ 175 trial

01.08.2023 - gilbert

ČZ 175 trail

01.08.2023 - gilbert

Enduroaktuál 8-2003

01.08.2023 - gilbert

Vidlicáky v teréne I

01.08.2023 - gilbert

Enduroaktuál 9-2003

01.08.2023 - gilbert

vidlicáky v endure I

01.08.2023 - gilbert

rez motora Moto Moriny internet

01.08.2023 - gilbert

schéma motora Moto Moriny internet

01.08.2023 - gilbert

piest s komôrkou na dne spaľovacej komôrky internet

01.08.2023 - gilbert

komôrka v tvare srdca internet

01.08.2023 - gilbert

piest u modenejších motorov internet

01.08.2023 - gilbert

Enduroaktuál 10-2003

01.08.2023 - gilbert

štvortaktné trialové enduro-trialy

01.08.2023 - gilbert

úvod do trialu

01.08.2023 - gilbert

trial Matchless

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »