ISSN 1336-6491 | Online: 2139 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Supermoto na Slovensku „+“

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Supermoto na Slovensku „+“

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 28.

20.10.2022 - gilbert

KTM Duke 1994

20.10.2022 - gilbert

Pozvánka na preteky I

20.10.2022 - gilbert

Pozvánka na preteky II

20.10.2022 - gilbert

štart hobby

20.10.2022 - gilbert

Facko Miloš 100 hobby

20.10.2022 - gilbert

šotolinový skok cez horizont

20.10.2022 - gilbert

vodný kúpeľ

20.10.2022 - gilbert

šotolinová vložka

20.10.2022 - gilbert

prudký zjazd na slickoch I

20.10.2022 - gilbert

prudký zraz na slickoch II

20.10.2022 - gilbert

návrat na asfalt

20.10.2022 - gilbert

jazda na hornú terasu

20.10.2022 - gilbert

toto mala byť pohodovka na tráve

20.10.2022 - gilbert

anonymný súboj

20.10.2022 - gilbert

súboj Fucík Aleš a Bartko Pavel Open

20.10.2022 - gilbert

Javorka Štefan tanec na blate

20.10.2022 - gilbert

Bogár Pavel

20.10.2022 - gilbert

akceleračná rovinka I

20.10.2022 - gilbert

akceleračná rovinka II

20.10.2022 - gilbert

štart skútre a deti

20.10.2022 - gilbert

Žubor Radomír Open

20.10.2022 - gilbert

Winkler Ivo Open

20.10.2022 - gilbert

Žubor R. Open

20.10.2022 - gilbert

Mikulák Ján Open

20.10.2022 - gilbert

Žubor R. Open

20.10.2022 - gilbert

tréning skútre

20.10.2022 - gilbert

open tréning

20.10.2022 - gilbert

meraný tréning hobby

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »