ISSN 1336-6491 | Online: 2029 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Technické moto múzeum Lehota pod Vtáčnikom a ostatné zimné veci 2014

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Technické moto múzeum Lehota pod Vtáčnikom a ostatné zimné veci 2014

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 44.

24.03.2014 - gilbert

Nepriehľadnuteľná budova múzea v kamiónovom raji. V popredí maličký Axiam a náš rodinný Bus.

24.03.2014 - gilbert

Produkty Považských Strojární.

24.03.2014 - gilbert

Pioniere a konkurenčná Jawetta.

24.03.2014 - gilbert

Skútrová sekcia.

24.03.2014 - gilbert

Velorex so sexi doplnkom

24.03.2014 - gilbert

Klasické medzivojnové ČZ-ty.

24.03.2014 - gilbert

Postranný vozík ešte pre ľavostrannú prevádzku.

24.03.2014 - gilbert

ČZ-ty menších kubatúr a janečkove Jawy.

24.03.2014 - gilbert

Péráky a kývačky Jawa-ČZ.

24.03.2014 - gilbert

Televízorová pyramída ako paravan.

24.03.2014 - gilbert

11Policajná 634 s motorom Rotax.

24.03.2014 - gilbert

Nesmrteľné triapuly.

24.03.2014 - gilbert

Californie a Bizon.

24.03.2014 - gilbert

Plochodrážna Jawa z Divišova nasledovníčka ESA.

24.03.2014 - gilbert

Malé motocykle s neodmysliteľným nezmarom z Považia.

24.03.2014 - gilbert

Sekcia zahraničných svetových produktov.

24.03.2014 - gilbert

Khaki 634-ka.

24.03.2014 - gilbert

Vojenská sekcia.

24.03.2014 - gilbert

Unikátny bezpečník s odpruženým rámom listovými perami.

24.03.2014 - gilbert

Traktor Ford.

24.03.2014 - gilbert

21 Sekcia hacičských striekačiek a ostatných potrieb.

24.03.2014 - gilbert

Nákladná sekcia - Garant.

24.03.2014 - gilbert

Starodávna Praga s pákovou striekačkou.

24.03.2014 - gilbert

Sekcia ostatných produktov ČZ pred zánikom značky.

24.03.2014 - gilbert

Skúter Čezeta a PAV.

24.03.2014 - gilbert

Policajná 634-ka s celokapotážou.

24.03.2014 - gilbert

Mopedy Jawetta, Stadion a Babetta.

24.03.2014 - gilbert

Scivilizovamý ruský boxer podľa licencie BMW.

24.03.2014 - gilbert

Oskútrovaný malý  Puch.

24.03.2014 - gilbert

Sekcia osobných áut.

24.03.2014 - gilbert

Ariel nálezový stav.

24.03.2014 - gilbert

Depozitné kývačky a 555-ka jednosedadlák

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »