ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Turecko Gruzínske Adventure

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Turecko Gruzínske Adventure

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 142.

20.04.2016 - JOSE

Rozlúčka, žienka sa snaží schovať pred rybím očkom Go-Pro, ...to čiernovlasé pred štítom

20.04.2016 - JOSE

Pred bránami Bulharska

20.04.2016 - JOSE

Sváko má na dvore Miginu

20.04.2016 - JOSE

Sme v Turecku

20.04.2016 - JOSE

Čierne more

20.04.2016 - JOSE

Operácia s otvoreným ohňom

20.04.2016 - JOSE

Obedná láduvačka, sme si totok vlastnorukonožne vykecali

20.04.2016 - JOSE

Najlepší kebab

20.04.2016 - JOSE

Obchodné centrum v Samsune

20.04.2016 - JOSE

Starí známi, Miloš v pozadí sa chystá do sprchy

20.04.2016 - JOSE

Zvyšok partie, Miloš už sa sprchuje

20.04.2016 - JOSE

Ranná ládovačka za 2€

20.04.2016 - JOSE

Výhľad z našeho lesného Otela, všimnite si tú hojdačku :)

20.04.2016 - JOSE

Horská dedinka

20.04.2016 - JOSE

Stabilita na prvom mieste

20.04.2016 - JOSE

D 915 stále tahor kopcom

20.04.2016 - JOSE

D 915

20.04.2016 - JOSE

D 915 pjekné zelené je to tu, aj tá jama vedľa je fasa

20.04.2016 - JOSE

V polovici cesty  D 915 info. hľadajte na sprejom striekanej plechovej tabulke  - Bayburt

20.04.2016 - JOSE

Spadnutý kamienok

20.04.2016 - JOSE

D 915

20.04.2016 - JOSE

D 915 sme hore

20.04.2016 - JOSE

Kochačka na vrchole

20.04.2016 - JOSE

Navigačná debata

20.04.2016 - JOSE

Hen tou cestičkou dole sme šli hore D 915

20.04.2016 - JOSE

Odteraz už iba tadou kopcom D 915

20.04.2016 - JOSE

Tu asik v lete veľa neprší

20.04.2016 - JOSE

Robo vraví,  že hen tam sa strieľalo

20.04.2016 - JOSE

Mne sa zdalo, že hen tam stade

20.04.2016 - JOSE

Dobré ránko

20.04.2016 - JOSE

Cesta sa síce prerábala, alebo aj čaro enduro skratiek

20.04.2016 - JOSE

Jazero Tortum, Miloš sa nám stratil

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »