ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Za trafenými slonmi 1956 + 50 cez Šumavu

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Za trafenými slonmi 1956 + 50 cez Šumavu

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 33.

02.02.2006 - marekxxx

Odjazd z domu

02.02.2006 - marekxxx

Odjazd

02.02.2006 - marekxxx

Šumava

02.02.2006 - marekxxx

Introš a ja

02.02.2006 - marekxxx

Parkovanie pri moteli

02.02.2006 - marekxxx

Vrrrrrrrrrrrrr

02.02.2006 - marekxxx

Mishko, Drtič a Ity

02.02.2006 - marekxxx

Moto club

02.02.2006 - marekxxx

Blaváci

02.02.2006 - marekxxx

150-kilový elefant

02.02.2006 - marekxxx

Drsný elefant

02.02.2006 - marekxxx

Drsný motorkár

02.02.2006 - marekxxx

Dvojica čakajúca kamarátov

02.02.2006 - marekxxx

Iglu

02.02.2006 - marekxxx

Každý sa vozí ako sa dá

02.02.2006 - marekxxx

Kľud pri ohni

02.02.2006 - marekxxx

Kométa

02.02.2006 - marekxxx

Kráľ a jeho družina

02.02.2006 - marekxxx

Miestna sitriptérka

02.02.2006 - marekxxx

Mishko a moje Dero

02.02.2006 - marekxxx

Moto

02.02.2006 - marekxxx

Na kopci

02.02.2006 - marekxxx

Najmladší elefant

02.02.2006 - marekxxx

Návšetvník

02.02.2006 - marekxxx

Oprava

02.02.2006 - marekxxx

Podporné lyže

02.02.2006 - marekxxx

Pohľad do kotla

02.02.2006 - marekxxx

Pohľad zvrchu

02.02.2006 - marekxxx

Pozor, lebo ťa naberiem na rohy

02.02.2006 - marekxxx

Pravidelný účastník

02.02.2006 - marekxxx

Preprava

02.02.2006 - marekxxx

Preťahovanie sa lanom

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »