ISSN 1336-6491 | Online: 1791 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)

Video-Foto Galéria - Do Ázie! Na Aziatky!

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Do Ázie! Na Aziatky!

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 89.

13.12.2013 - bubo008

Nabaleny, vyligotany Hatatitla

13.12.2013 - bubo008

Ubytovanie v slovenskej dedine Hlozany v srbskej Vojvodine

13.12.2013 - bubo008

Navsteva Slovenskeho domu v Bacskom Petrovci, v Srbsku

13.12.2013 - bubo008

Zbogom otce, zbogom majko, zbogom dobri  kumerajko...

13.12.2013 - bubo008

Sice tvrda jahnacina, ale usmievava casnicka Svetlana (BiH)

13.12.2013 - bubo008

Vozime sa po ekokempe v Bosne

13.12.2013 - bubo008

Izvolimo toilette

13.12.2013 - bubo008

Cele je to na hlavu

13.12.2013 - bubo008

Rafting na Neretve (BiH)

13.12.2013 - bubo008

Bosnianske kopcoky

13.12.2013 - bubo008

Bubo, to nedas...

13.12.2013 - bubo008

...Nedam, boha vasho!!

13.12.2013 - bubo008

Udolie Neretvy

13.12.2013 - bubo008

Mostar - toto som uz fakt nedal, mozno o rok...

13.12.2013 - bubo008

Mostar (BiH)

13.12.2013 - bubo008

Tu sme jedli...

13.12.2013 - bubo008

Toto nafotil Palo cestou domov, ani neviem kde

13.12.2013 - bubo008

Sarajevo

13.12.2013 - bubo008

Autonomna Republika Srpska v Bosne a Hercegovine

13.12.2013 - bubo008

Boka Kotorska (MNE)

13.12.2013 - bubo008

Boka Kotorska (MNE)

13.12.2013 - bubo008

Nasa sukromna plaz pri Budve v Ciernej Hore

13.12.2013 - bubo008

Nikto tam nebol, tak sme sa mohli aj nadivoko kupat

13.12.2013 - bubo008

Takto spia pravi harlejacki bajkeri

13.12.2013 - bubo008

Súkromny ostrov  - grecky hotel Sveti Stefan v Ciernej Hore

13.12.2013 - bubo008

Albanska hranica

13.12.2013 - bubo008

Albansky pristav

13.12.2013 - bubo008

Albanska plaz

13.12.2013 - bubo008

Ullrich a Annie - Nemecko-australsky parik dochodcov na cestach po Europe

13.12.2013 - bubo008

Byt v Albansku a neodfotit sa pri bunkri, to sa nerobi

13.12.2013 - bubo008

Albanci postupne rozoberaju vsetky bunkre kvoli zeleznym roxorom

13.12.2013 - bubo008

Albansky chalanisko umyl Misovi motorku, tak su obaja stastni

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »