Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1676 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29874
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17649)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12225)

Video-Foto Galéria - Dobrodružné cestovanie naprieč Tureckom a Gruzínskom

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dobrodružné cestovanie naprieč Tureckom a Gruzínskom

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 46.

25.01.2012 - JOSE

Rumunský Banát - čo nás to len čaká

25.01.2012 - JOSE

čakám kým mi po včerajšej noci nabehne systém

25.01.2012 - JOSE

RO-Svätá Helena, Dunaj

25.01.2012 - JOSE

aj Bulhari majú nejaké tie kopce

25.01.2012 - JOSE

ráno v Galipolli

25.01.2012 - JOSE

camp a jeho výzdoba

25.01.2012 - JOSE

Samčo - Eceabat

25.01.2012 - JOSE

aby sa nezabudlo prečo bojovali

25.01.2012 - JOSE

trajektom do Ázie

25.01.2012 - JOSE

 Trójska kobyla,

25.01.2012 - JOSE

vstupná brána do Tróje

25.01.2012 - JOSE

náš prvý čajový hostiteľ

25.01.2012 - JOSE

Amfík

25.01.2012 - JOSE

amukkale

25.01.2012 - JOSE

MaŐána v Kapadócii

25.01.2012 - JOSE

Uchisar z druhej strany

25.01.2012 - JOSE

domovská planéta Majky

25.01.2012 - JOSE

Sváko Omar kempuje

25.01.2012 - JOSE

kratka cez Celikhan

25.01.2012 - JOSE

už len kúsok a sme tam

25.01.2012 - JOSE

oslík na drapákoch

25.01.2012 - JOSE

Nemrut Dagi

25.01.2012 - JOSE

Ali Paša a Paša Ali

25.01.2012 - JOSE

Samčo je už dole, nám sa ešte nechcelo

25.01.2012 - JOSE

miestne offroad oslíky

25.01.2012 - JOSE

Ataturkova priehrada zachytávajúca vody Eufratu

25.01.2012 - JOSE

Batmana poznáme, ten druhý ešte nebol sfilmovaný

25.01.2012 - JOSE

Jazero Van, Kurdistan

25.01.2012 - JOSE

28 - Van

25.01.2012 - JOSE

zima, kosa, chladno

25.01.2012 - JOSE

Ararat a jeho menší brat

25.01.2012 - JOSE

ráno v Dogubayazit-e

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »